Jump to content

Nidelv 24 - Septiktank - Lekkasje

phrodejo

Recommended Posts

Hei. Har handlet meg en Nidelv 24 av eldre årgang. alt er "nesten" på stell. I dag kom jeg ned i båten og den var full med vann inne i kabinen. Etter en smak på vannet fant jeg ut at det var salt. Har hatt båten i 2 uker og ingen problemer med dette til nå. Det var etter at jeg for første gang (2 dager siden) testet toalettet dette skjedde. Bare testet toalettet, så tømte jeg det helt, men nå var septiken helt full uten at jeg har rørt den.

Jeg tømte septik med håndpumpen og nå forsvant deler av vannet på gulvet også, så hører jeg også en suse-lyd fra styrbord side (der teaken treffer gulvet i sofan). Der ser jeg en lang sprekk som følger følger bunnen av teaken ca 20cm fremover.

Hva har skjedd? Jeg regner med vannet har kommet inn via pumpe til doen eller septik ut. Så var det jo også sprekken i gulvet som jeg antar går rett ned til septiktanken.

Noen ide hvor jeg kan starte? Hva med septik. Har skjønt at denne er støpt inn i kjølen, men lar den seg tette uten å måtte åpne hele gulvet?

Setter stor pris på alle tips

mvh.

Lettere stresset sørlending.

Redigert av phrodejo (see edit history)
  • 1 måned senere...

Noen bilder hadde hjulpet.

Men alle slanger burde/skal gå i en liten bøy over vannlinje (lage vannlås).

Du har  vel ikke fall fra en av slangene ?Er gjennomføring til tømming under vann ? har du kraner/ventiler på gjennomføringene?

Isåfall vil vannet fylle tanken,og om det er hull i tanken så blir båten også full av vann.

Mine slanger til og til wc er lagt i en knekk over vannlinja før de når tank eller toalett.

Redigert av Stjernen ! (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...