Jump to content

Hva skal jeg velge? Windy Scirocco eller Grand Mistral?

Piato

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe "ny" båt. Er veldig fornøyd med Windy, så det er det jeg vurderer denne gangen også.

Det står mellom 32-33 Scirocco og Grand Mistral 36-37. 

Vi snakker da om båter fra slutten av 90 tallet til starten av 2000.  Prisene ligger ganske likt. Blir jo litt eldre GM, men ikke store forskjellen.

Kommer jeg til å angre dypt hvis jeg ikke går for Grand Mistral? Tenker mest på sjøegenskaper, men også plass. 

Er unektelig greit med 2 separate kabiner.    

Håper noen kan komme med noen velvalgte ord rundt dette.

"Alle" skryter av skroget på grand Mistral og det er nok ikke uten grunn. Bare vektforskjellen på disse to taler for at GM er mer behagelig i stor sjø. Jeg tror ikke du blir misfornøyd med scirocco heller, til mitt bruk er den førstevalget. Jeg tror innredningsløsninger bør vektes tyngst her. Og ja, gå for tomotors. Enkelinstallasjon passer på trailbare båter?

Både Scirocco og GM endret seg litt for hvert år, men Bitteliten nevner ny innredning i 2006. 

Vel, innredningen og en del detaljer er endret flere ganger opp igjennom på GM, særlig under dekk. den store "faceliften" var vel når de bl.a. fikk nytt dashbord og løftet hele innredningen et par hakk. dette var vel i 2003? og så kom det en ny oppgradering i 2006, og KAD'ene ble byttet ut med D4-260/D4-300.

Jeg var å så på en Scirocco når jeg skulle handle båt sist. veldig fin båt det altså, men når jeg fikk tatt GM'en i nærmere skue ble jeg solgt. det er mye, mye  mer båt! og som en bonus er det antakelig en av de beste og mest gjennomførte i sin klasse, og spiser bølger til frokost. ;) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...