Piato Startet 31.August.2017 Del på Facebook Startet 31.August.2017 Vurderer å kjøpe "ny" båt. Er veldig fornøyd med Windy, så det er det jeg vurderer denne gangen også. Det står mellom 32-33 Scirocco og Grand Mistral 36-37. Vi snakker da om båter fra slutten av 90 tallet til starten av 2000. Prisene ligger ganske likt. Blir jo litt eldre GM, men ikke store forskjellen. Kommer jeg til å angre dypt hvis jeg ikke går for Grand Mistral? Tenker mest på sjøegenskaper, men også plass. Er unektelig greit med 2 separate kabiner. Håper noen kan komme med noen velvalgte ord rundt dette. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.August.2017 Del på Facebook Svart 31.August.2017 Hei, og velkommen på forumet. Klart du skal gå for Mistralen Den eneste fordelen jeg kan finne ved Sciroccoen, er at disse finnes også med singel motorinstallasjon. Det gjør vedlikeholdet enklere og rimeligere. Men jeg regner med at du ser etter dobbel ? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 31.August.2017 Del på Facebook Svart 31.August.2017 "Alle" skryter av skroget på grand Mistral og det er nok ikke uten grunn. Bare vektforskjellen på disse to taler for at GM er mer behagelig i stor sjø. Jeg tror ikke du blir misfornøyd med scirocco heller, til mitt bruk er den førstevalget. Jeg tror innredningsløsninger bør vektes tyngst her. Og ja, gå for tomotors. Enkelinstallasjon passer på trailbare båter? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2017 Del på Facebook Svart 31.August.2017 Har hatt GM. Fantastisk flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Piato Svart 31.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2017 Det er to motorer som er tanken. Har nå en Windy 8800. Super båt på mange måter, men ønsker en båt som tåler litt mer sjø, samt har en ekstra kabin så man kan ha med seg gjester. Ingen andre argumenter som taler for eller i mot Scirocco eller GM? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 31.August.2017 Del på Facebook Svart 31.August.2017 Vi har hatt 37 GM siden 2009 og er veldig fornøyd. Båten har et veldig godt skrog og er godt sammenskrudd. Holder seg veldig godt over tid. Vi hadde 33 Scirocco, som vi også var fornøyd med, men opplever 37 GM som mye mere båt. Sitér dette innlegget Link to post
Piato Svart 31.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2017 Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 31.August.2017 Del på Facebook Svart 31.August.2017 (redigert) Håper det er greit at jeg kommer med et oppfølgingsspørsmål: Er det noen forskjeller/endringer på årsmodellene på GM? A.J. Redigert 31.August.2017 av AJ82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.September.2017 Del på Facebook Svart 1.September.2017 I 2006 kom det ny innredning. Og D4 motorer planløsningen er den samme forskjell på 36 og 37 er badeplatformen Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 1.September.2017 Del på Facebook Svart 1.September.2017 Både Scirocco og GM endret seg litt for hvert år, men Bitteliten nevner ny innredning i 2006. Vel, innredningen og en del detaljer er endret flere ganger opp igjennom på GM, særlig under dekk. den store "faceliften" var vel når de bl.a. fikk nytt dashbord og løftet hele innredningen et par hakk. dette var vel i 2003? og så kom det en ny oppgradering i 2006, og KAD'ene ble byttet ut med D4-260/D4-300. Jeg var å så på en Scirocco når jeg skulle handle båt sist. veldig fin båt det altså, men når jeg fikk tatt GM'en i nærmere skue ble jeg solgt. det er mye, mye mer båt! og som en bonus er det antakelig en av de beste og mest gjennomførte i sin klasse, og spiser bølger til frokost. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.