hakonrk
6 hours ago, Kjellg said:Jeg hadde også samme problem på min F80. Den gangen så klarte jeg akkurat å få på en presse med slange. Gikk akkurat..
Ja, jeg ser også på andre forum at enkelte har - med små marginer - klart å komme til disse smørepunktene etter en del justering av tilt og styring, men jeg har ikke fettpresse med fleksibel slange, så jeg skifter like godt ut niplene. Var innom en lokal maskinforhandler, og han hadde riktig dimensjon smørenipler med 90 graders vinkel, men dessverre bare i sinkbelagt stål, noe han ikke anbefalte for bruk på påhengsmotor. Jeg kjøpte én nippel for 11 kr inkl. MVA, og benytter denne midlertidig for å fylle på med fett, og så setter jeg tilbake de originale når jeg er ferdig. :)
Tusen takk for alle tilbakemeldinger, hadde ikke trodd jeg skulle få så mange svar på et såpass kjedelig tema. :) Forøvrig veldig rart at ikke Yamaha har levert motoren med mer fornuftig vinklede nipler. Alle har vel rattstyring på slike motorer, og da vil de fabrikkmonterte styreniplene alltid være blokkert.