Jump to content

Edit History

S/Y Emma

S/Y Emma

Et spørsmål jeg har fundert litt over. Hvordan er reglene for å ha utelands-flaggede skip i Norge? Ser av og til små skip registert i land som St. Vincent & The Grenadines, og nå driver en norsk arbeidsbåt på utenfor her, og er registrert på St. Kitts & Nevis. Den hører neppe til der.

Går ut ifra det er gunstigere skatte- og/eller arbeidsmiljølover i utlandet som gjør at en del norske skip fører bananrepublikk-flagg, i stedet for norske?

Fritidsbåter kan så vidt jeg vet ikke kjøre rundt med utenlandske flagg i Norge?

S/Y Emma

S/Y Emma

Et spørsmål jeg har fundert litt over. Hvordan er reglene for å ha utelands-flaggede skip i Norge? Ser av og til små skip registert i land som St. Vincent & The Grenadines, og nå driver en norsk arbeidsbåt på utenfor her, og er registrert på St. Kitts & Nevis. Den hører neppe til der.

Fritidsbåter kan så vidt jeg vet ikke kjøre rundt med utenlandske flagg i Norge?

Går ut ifra det er gunstigere skatte- og/eller arbeidsmiljølover i utlandet som gjør at en del norske båter fører bananrepublikk-flagg, i stedet for norske?

S/Y Emma

S/Y Emma

Et spørsmål jeg har fundert litt over. Hvordan er reglene for å ha utelandsk-flaggede skip i Norge? Ser av og til små skip registert i land som St. Vincent & The Grenadines, og nå driver en norsk arbeidsbåt på utenfor her, og er registrert på St. Kitts & Nevis. Den hører neppe til der.

Går ut ifra det er gunstigere skatte- og/eller arbeidsmiljølover i utlandet som gjør at en del norske båter fører bananrepublikk-flagg, i stedet for norske?

S/Y Emma

S/Y Emma

Et spørsmål jeg har fundert litt over. Hvordan er reglene for å ha utelandsk-flaggede skip i Norge? Ser av og til små skip registert i land som St. Vincent & The Grenadines, og nå driver en norsk arbeidsbåt på utenfor her, og er registrert på St. Kitts & Nevis.

S/Y Emma

S/Y Emma

Et spørsmål jeg har fundert litt over. Hvordan er reglene for å ha utelandsk-flaggede skip i Norge? Ser av og til små skip registert i land som St. Vincent & The Grenadines, og nå driver en norsk arbeidsbåt på utenfor her, og er registrert på St. Kitts & Nevis.

Går ut ifra det er gunstigere skatte- og/eller arbeidsmiljølover i utlandet som gjør at en del norske båter fører bananrepublikk-flagg?

S/Y Emma

S/Y Emma

Går ut ifra det er gunstigere skatte- og/eller arbeidsmiljølover i utlandet som gjør at en del norske båter fører bananrepublikk-flagg.

• Create New...