Jump to content

GH15 (gml/simple typen) med E-TEC 25?

Snusmumrikken

Recommended Posts

Jah - men GH14 har jeg aldri forstått at noen ville ha... I tillegg ble de solgt i bøtter og lass - ikke var de billige heller. Maken til våt og gallopperende båt skal man lete lenge etter :) Kanskje det var utseendet som gjorde at så mange kjøpte de? Eller at de ble solgt gjennom Yamaha forhandlere? 

Redigert av Napoli (see edit history)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Vår gallopperte ikke  - den gikk bare på nesa slik at det ble enda våtere :lol:  men faren min lagde dekk og vindskjerm selv slik at han kunne røyke uten at sjødrefset slokket sneipen.   

Men den hadde jo noen positive sider også (men vil ikke si utseendet utmerket seg..), feks at den hadde veldig beskjeden planingsterskel, feks ingen problem å dra opp 2 vannskiløpere med 40hk. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Båten så igrunn ganske fin ut til å være fra 86. Trenger dog en vask.

Motor var fra midten av 2012 (kan være den ble levert i 2013..?) og henger fra 2015. Ingen ting har vært i kontakt med sjøen ennå da forrige eier ble (og dessverre fortsatt er) syk. Fikk med stativ til hele båten i alu, syrefast spadeanker, tauverk, fendere, olje med på kjøpet, så var en herlig flott kar!

Motoren har elstart og manuell start - genialt! Fulgte også med turteller.

Skal få postet et par bilder ila. dagen. 

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Hehe :) I´m in!

@Snusmumrikken - jeg anbefaler deg å kjøpe Maritims Vannlinjerens (stort sett saltsyre) og legge på hele skroget på utsiden og innsiden med malerkost. Det gjør jobben med å vaske båten sinnsykt mye lettere.

Redigert av Napoli (see edit history)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Takk! 

Fikk ikke lagt ut bilder da det plutselig ble hyttetur til Søgne med fruen, samtidig som jeg venter på "ny" i posten.

Tok en kikk under hetta på motoren. Ser ut som ny! Det burde den jo, men tross alt stått ute i noen år. Var uansett veldig moro! 

Jeg sikler litt på en 2014 mod. 50HK på finn, men spørs om jeg skal prøve med 25HK først, eller bare selge den som en ubrukt 2012/2013 modell med lang stamme og manuell/elstart med gass/gir og evt. turteller osv. Men må jo få tak i gass/gir kabler + kontrollboks utenom da evt.. Blir jo fort noen tusen i mellomlegget, men regner med at 24.000-25.000,- burde være realistisk for motor. Likedan koster 34.000,- ny hos Sjøsport i Kr.sand.

Sjekket timetallet via diagnoseverktøy. Motor har gått 57 minutter siden ny. :rofl: :P

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...