Essential
On 03/09/2017 at 4:02 PM, ivar said:
ligger annonsen ute enda ? drar ikke umiddelbar kjensel på denne, men mistenker det kan være noe finsk muligens..?
Hei! Annonsen er desverre tatt ned og dette var egentlig det eneste brukbare bildet. Metalldelen av overbygget er merket med Golar Metall - Tvedestrand. Det er det eneste jeg har funnet ut om opphavet til denne båten.
23 hours ago, Komodo said:Jeg ville slipt helt rent fra innsiden og forsterket. Den boksen det lekker fra er vel innplastet kryssfiner? Kanskje det er best å kappe vekk den, og heller støpe på noe nytt om du trenger den, evt. om den er viktig for stivheten i konstruksjonen.
Fra undersiden ville jeg slipt rent og reparert skader, men ikke plastlagt over hele bunnen. Det drar med seg mye sparkling og finish som index påpeker. Hvis du vil lese litt flere tips om dette kan du lese tråden i signaturen min om Draco 20 som bygges om til jolle. Har gjort mye av det samme der, og akkurat nå holder jeg på under vannlinja.
Det høres ganske greit ut. Har slått meg til ro med at båten vil holde sammen så langt jeg klarer å tette alle hull :) Har skåret hull i en av boksene, er ren glassfiber. Har planlagt å legge en plate med kryssfiner på toppen av boksene, sparkle og male/lakke disse da de eksisterende er noe svake. Jeg skal sjekke ut tråden din - Takk for tips!
Nå, for ett helt urelatert spørsmål: Kan jeg bruke tokomponents sparkel for å sparkle overbygg og inne i båten når jeg ikke er kjent med hvilken type maling som er benyttet før (altså, at jeg ikke vet om det er en eller to-komp fra før)?