Otzern
Akkurat samme som meg. Null stress å skru det fra hverandre. De faste rørene løsner når du løsner pumpa fra platen.
Stegene jeg tok:
(0. Tøm ut kjølevannet av motoren. Jeg viste ikke hvor tømmeskruen var, så alt rant ut i motoren.)
1. Skru løs de 4 boltene som holder fast platen. Platen er eneste festepunkt for pumpa.
2. Skru løs de 3 boltene (unbraco) som holde pumpa fast i platen.
3. Løsne de to holderene på de to øverste faste rørene.
4. Jekk ut de 3 faste rørene.
5. Bøy og lirk så reima slipper.
Gratulerer pumpa er fri. Viktig å huske hvilke skruer som går hvor. Jeg var veldig forsiktig da jeg skulle få ut skruene og sprayet dem med VD40 noen timer før. Deretter strammet jeg litt til jeg så bevegelse, også dunket jeg forsiktig på trekkern for å løsne. Gikk som en drøm.
Påmontering er værre for da må alle deler settes riktig samtidig. Det er ulempen med faste rør. Fordelen er at alt strammer seg selv når du tighter til skruene. Du trenger altså ikke huske hvor hardt reima sitter osv. (OBS: Ikke tight skruene til pumpehuset for hardt. Jeg knakk en under stramming... Tror det skal være 20NM).
Ta kontakt på privat melding (hvis det går her inne) så kan du få tlf. nummeret mitt og ringe / sende sms hvis du lurer på noe mer.