Jump to content

Edit History

Otzern

Otzern

Hei

Jeg nedmonterte den trådløse føleren til mitt Nexus NX vind-instrument i dag. Trodde batteriet var gåent siden jeg ikke så noe data på displayet. Byttet batteri og prøvde å koble til, men det viste seg at det ikke var batteriet som var problemet. Målte med volt-meter på batteriet og fant ut at dette fungerte og at det gav strøm til kretskortet.

På føleren sitter en liten knapp og en LED. Denne knappen skal man trykke på for å parre føleren med boksen. Når man trykker på knappen skal LED-en lyse og blinke for å vise status. Uansett hva jeg gjør så er det ingen liv i LED-en. Jeg har målt spenning flere steder på kretskortet og knappen fungerer feks.

Har noen samme eller liknende produkt og har vært borti liknende problem? Er hele føleren gåen og må byttes, eller kan man gjøre noe for å fikse det?

Regner vel egentlig med å måtte kjøpe ny føler, men det er veldig vanskelig å finne noe til salgs på nettet. De nye Garmin-følerne (Garmin kjøpte opp Nexus) er sinnsykt dyre (600-1000 USD!!)... Hvis noen vet om hvor man kan få kjøpt sånt utstyr, evt. brukt, så tar jeg gjerne imot tips! :)

Otzern

Otzern

Hei

Jeg nedmonterte den trådløse føleren til mitt Nexus Nx vind-instrument i dag. Trodde batteriet var gåent siden jeg ikke så noe data på displayet. Byttet batteri og prøvde å koble til, men det viste seg at det ikke var batteriet som var problemet. Målte med volt-meter på batteriet og fant ut at dette fungerte og at det gav strøm til kretskortet.

På føleren sitter en liten knapp og en LED. Denne knappen skal man trykke på for å parre føleren med boksen. Når man trykker på knappen skal LED-en lyse og blinke for å vise status. Uansett hva jeg gjør så er det ingen liv i LED-en. Jeg har målt spenning flere steder på kretskortet og knappen fungerer feks.

Har noen samme eller liknende produkt og har vært borti liknende problem? Er hele føleren gåen og må byttes, eller kan man gjøre noe for å fikse det?

Regner vel egentlig med å måtte kjøpe ny føler, men det er veldig vanskelig å finne noe til salgs på nettet. De nye Garmin-følerne (Garmin kjøpte opp Nexus) er sinnsykt dyre (600-1000 USD!!)... Hvis noen vet om hvor man kan få kjøpt sånt utstyr, evt. brukt, så tar jeg gjerne imot tips! :)

• Create New...