undervannseiler Svart 4.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Takk for det Dsverrel. Er dette noe som er aktuelt på alle merker, elelr er det noe spessielt med Abelonen? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Er nok dessverre enig med Ask. Kjøp billig bustad på land som du leiger ut. Kjøp Td Bavaria i storleiken 40 -46 i tillegg. D Sitér dette innlegget Link to post
undervannseiler Svart 4.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Nå er kurs for båtførerprøven bestillt og i Oktober drar jeg på et femdagers seilekurs. Dette ser jeg virkelig frem til! Sitér dette innlegget Link to post
Dsverrel Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 (redigert) Så vidt jeg vet gjelder det generelt alle fritidsbåter satt på markedet etter 1998. Normalt vil dette være i orden, men i annonsen til Abelone står det spesifikt nevnt at de ikke kom i mål med CE-merkingen, kun derfor jeg nevner det. Redigert 4.September.2017 av Dsverrel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sandman1 Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 (redigert) Og så er det det med omsetning av båter, produsert innen Eu/ EØS området, uten CE merking... (mildt sagt uhyre problematisk, om ikke det finnes dokumentasjon på stabilitet/ tester/ lay-up osv...). "Siden 16. Juni 1998 har det vært krav om at fritidsbåter skal være CE-merket. Dette er et kav som gjelder i hele EØS-området, og det er produsentens ansvar at båten er CE-merket. Alle fritidsbåter med en skroglengde på mellom 2,5 og 24 meter skal være CE-merket før de kan settes på markedet eller tas i bruk". https://www.batliv.no/innhold/navigasjon-og-sjomannskap/?article_id=23556 Redigert 5.September.2017 av sandman1 (see edit history) Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.