faust Startet 3.September.2017 Link til dette innlegget Startet 3.September.2017 Hei, Sluttet å motta gps for ca. 4 måneder sider. Har målt over grønn og rød som gir 8v som går til gps. Målt over gul og hvit (nmea?) som ligger fast på 5v. Antar det er fordi det ikke er noe trafikk. Ohmet gjennom plugg. 1 fra topp mot klokke. 1 går til ingenting. 2 til rød 3 til ingenting 4 til brun 5 til gul. 6 til grønn 7 til hvit 12.3 vdc til power for display Ser heller ingen satellitter på skjermen. Kabling har jeg fulgt etter manualen. Før jeg kjøper ny. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
faust Svart 3.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 Nå finner jeg ikke noe på nettet eller manualen som forteller om spenningen til gps antennen. Jeg måler 8vdc. Skal jeg forsøke å hente 12vdc eller blir det god gammeldags blårøyk? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Mener å huske at det er 5V til ekstern gps på en Raymarine jeg har. Kan ikke være 12V i de tynne ledningene heller... Men dette googler du deg frem til. Selges GPS antenner til formålet på ebay. Sitér dette innlegget Link to post
faust Svart 4.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Ja, jeg vet... En alvorlig stygg løsning. Men dette blir ikke en midlertidlig permanent løsning. Ledningene er utrolig tynne. Kan jeg ohme noe mot gps antennen som kan tilsi at den må byttes? Faller meg underlig at NMEA varierer helt til man kobler NMEA til konsollen. Da blir den stående statisk. Nå har jeg dessverre solgt scopet, men har en NMEA leser så tester denne i morgen. Siden det er varierende spenninger fra antenne når den ikke er koblet til konsoll kan det tyde på at den leverer NMEA? Hmm... Tester i morgen og avgir rapport :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.