Jump to content

Ny båt, fant 'crossover network' og boks fra Alfa Marine, hva er det?

joelle

Recommended Posts

Utforsker nybåten, å ser at det er ting jeg aldri har vært borti. 

Denne greia skjønner jeg så pass mye av at den har med stereo anlegget å gjøre.

Men hva?

det som er spesielt er og at det er fire høyttalere i sittebrunnen, men kun lyd fra 1.

det er og montert høyttalere i kabinene, men ikke noe lyd derfra. 

Regner med at mangel på lyd kommer fra at dem er frakoblet, eller så er det en eller annen styring sånn at jeg kan velge hvor lyd ska komme ut. 

Videre så er det kun en av vindusviskene som virker. Noen som kan anbefale brukande s utbytte motor, eller er det noe jeg burde sjekke innen jeg bytter den?

IMG_2139.JPG

IMG_2140.JPG

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Hva er dette". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Delefilter deler opp lyden fra forsterker i forskjellige frekvenser slik at du får lave frekvenser til sub og høye til diskant.  Slik at bassen spiller bare bass osv. Blir renere lyd av det. Men ja det så ut så det har vært litt fuktig der? prøv og gjøre rent og spraye med no elektrospray. Samme med høytalerne 

joelle skrev 52 minutter siden:

Dette høres ut som noe for dem spesielt intereserte?

Det er for de som er litt over middels interessert i stereo og lyd, ja. :smiley:

Delefilteret deler signalet fra forsterkeren/anlegget så du kan ha egne høyttalere for bare bass, mellomtone og diskant. For vanlige folk har det ikke så veldig mye å si, men for entusiastene er det fint og flott. Ulempen i en båt er at man kanskje har begrenset plass, så man ikke har plass til mange høyttalere - det er mer praktisk med færre høyttalere som gjengir alle frekvenser.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...