Jump to content

Flekker i gelcoat pga polering

111baat

Recommended Posts

Bavaria 2010 modell som jeg tidligere bare har brukt Meguiar Pure wax på, ganske blank egentlig. Nå skulle jeg prøve litt på polering på dekket, og valgte Meguiar One step compound påført med hånd. Kan noen forklare meg hvorfor disse flekkene oppstår, og hva som bør gjøres for å forbedre. Tok bare et lite område, da jeg er rimelig uerfaren med polering

polering.JPG

Redigert av 111baat (see edit history)

for det første må en overflate være ren før man polerer, matt og ripete gelcoat må rubbes først. så polering og så beskyttene lag til slutt.

skjelent at onestep produkter funker særlig bra.  Meguiars sin er vel kansje den beste likevel, på ny ren gelcoat.  er båten noen år og det har vært slurvet, så må et nok litt jobb til!  Har du brukt maskin eller gjort det for hånd?

bilet er av min 15 år gamle Askeladd!

IMG_0049.jpg.1001b0fc64f735493f733959d87689b8.jpg

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Området var rimelig hvitt , så ble ikke vaska. Jeg lurer på om det kan ha vært noe salt på gelcoaten, som ble til disse flekkene etter at jeg begynte å polere. Begynte for hand for å spare gelcoaten, men her må vel maskin til. Båten er bra blank, og ønsker bare en forsiktig forbedring. Anbefaling videre?

Ser bildet nå. Hva er din oppskrift?

Ser at du bor I Orkdal. Båten min ligger I Børsa.

Redigert av 111baat (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...