joelle Startet 3.September.2017 Link til dette innlegget Startet 3.September.2017 Har merket at det melder seg masser av spørsmål vedrørende min nye båt. Utfordringen til å begynne med er at jeg kjøpte båten av en oppkjøper, og har aldri snakket med tidligere eier. en av hoved utfordringene vil være å finne ut av det elektriske. Som det er nå så har jeg ikke en gang klart å skjønne hvordan jeg får i gang vannet?. so ni ser av førerplassen så er det ikke noen oppmerking på noen brytere har funnet ut av hva fire av dem nyere brytene men har ikke sett hva dem to siste er til. Mest sannsynlig noe av det nyere utstyret. hva som går til hvilken bryter på orginale bryterne, håper jeg at noen tidligere Sandvik eier kan fortelle. Regner med at disse bryterne var instalert når båten var bygd. Men nå til litt direkte spørsmål, som jeg er sikker på at en del av er kan svare på Hvis jeg begynner fra venstre. lengst ned over bilgepump bryteren er det to runde knapper. den ene er stopp knapp, men jeg aner ikke hva den andre er til. Rett over den ene knappen er det en liten rød diode, montert på en sort firkantet plate. Gjetter på at dette er varningslampe for ladning, siden den er rett vid siden av amp måleren. lengst ned til høyre vid siden av tenningslåsen, er det et rødt varsel lys som er for oljetrykk, rett under denne er det en liten bryter. Hva er den til? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.September.2017 Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 Du er vel tilbake på sent 70 tall og frem til midten av 80 tallet eller noe med en Sandvik 28 er du ikke? Tror ikke du kan snakke om noe som helst som "originalt" på båten dessverre ;-) Hadde en Sandvik 28 ac fra 76 og den hadde originalinstrumenter fra VP, og litt ekstra dill som installert av div eiere. Lignet overhodet ikke på instrumentpanelet du har. Du må nok prøve og måle og sjekke for å finne ut av det. Kjekt tidsfordriv det ;-) ------ Den lille bryteren under oljetrykkslampa. Vri tenninga til kjølevannsalarmen uler og se om bryteren evt slår den av? Kan det være en "stille start" for å luske seg ut av gjestehavner tidlig om morgenen? Så ville jeg kommet meg bak og sett om det er noen av bryterne som rett og slett ikke er i bruk, så slipper du å lure på de. Sitér dette innlegget Link to post
strek1 Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Den lille vippebryteren ved siden av oljetrykkslampa er nok instrumentbelysning. Det er den på min ? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 4.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Takk fro tipset om at det kan være instrumentbelysningen. Å her kommer neste spørsmål. Hva i hele verden er det som er på dette bildet? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Tipper gassalarm. Ta av lokket og se. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 4.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Takk for godt svar og gjetting / erfaring Pinkvin. Fikk etter litt detektiv arbeid og gode systemer på jobben fatt i telefon nummer til tidligere eier å hadde en meget hyggelig prat. Han fortalte meg at den firkanta greia var gassalarm, som ikke er koblet inn. FIkk klarhet i dem fleste spørsmål rundt brytere, å hva som virker og ikke minst hva som ikke virker. Sparte meg mange timer med bryderi å prøving og feile. siden det gamle bryterpanelet er mer eller mindre helt utslitt, å det er en del instrumenter som ikke er i bruk / brukandes, så er planen at gå over og skifte bryterpaneler, rydde opp i det elektriske i vinter. Siden det nå er huller som er tilpasset dem instrumenter som er der så er det fort tenkt at det enkleste blir at lage en ny plate, kle den med hvit skottbekledning, å bygge opp det hele fra scratch. høres det ut som at jeg skaper meg mer jobb en hva det er verdt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.