PiperBill Startet 4.September.2017 Link til dette innlegget Startet 4.September.2017 Kasko forsikring på fritidsbåt. Kjøpte nylig en Baltic fra 1998. Skal henter den snart. På min forrige båt hadde jeg bare brann og tyveri forsikring men den nye båten har en betydelig større verdi på ca. 500,000. Jeg vurderer da å kjøpe kasko, brann og tyveri forsikring på den men jeg har hørt at det ofte ikke er så lett å bruke kasko delen når det trengs. Trenger litt råd og å høre andres erfaringer rundt dette. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Dixie 2100 Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Om du ikke har råd til å tape den båten du har, hadde jeg valgt kasko. Enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 (redigert) Går båten ned så er den historie med kasko så er det jo en rimligere vei til å skaffe noe nytt f.eks Redigert 4.September.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
nomen Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 (redigert) Enig her, spesielt hvis du måtte låne penger til å kjøpe den. Den er da også sikret ved transport og lagring på land, ihvertfall hos sb1 Man kan jo også si opp kaskoen i de månedene den står på land, hvis en vil spare noen kroner. Jeg har ikke giddet å gjøre det, da det kun er snakk om noen få hundrelapper. Mye mulig Scand er dyrere å forsikre enn min Skarpnes, det er jo en meget populær båt. Koster ca 3700 i året for min del, med full kasko inntil 300 000,- Redigert 4.September.2017 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
PiperBill Svart 4.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Er det noen som spesialiserer seg på båt forsikring? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
PiperBill Svart 4.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Rema "super kasko" båtforsikring kommer på kr6900. DNB (banken jeg bruker og har alt annet forsikring) kommer på 10,000 for vanlig kasko Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Sverre--- Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Sjekk pris hos www.norskesjo.no Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Sverre--- skrev 21 minutter siden: Sjekk pris hos www.norskesjo.no Er ikke KNBF medlem Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kallethekid Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Kasko er den viktigste forsikringen. Sjekk Pantaenius, jeg mener de har de beste vilkårene . Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Jeg bruker Winterdahl forsikring. Rimeligst jevnt over, personlig kontaktperson og eget skadesenter. Mener jeg betaler 1900,- per år for full kasko for min båt. For den lille betaler jeg rundt 400 for kasko. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
joelle Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Som forsikringsmann så vil jeg være enig med kommentaren fra Dixie, hvis du ikke har råd å tape alle pengene så er det kasko som teller ferdig med det. Hvis premien synes høy så ville jeg spurt om pris med litt høyere egenandeler. Bedre å ha 10.000,- i egenandel å faktisk få erstatning hvis uhellet er ute, en å ikke få noe. Når det kommer til Rema 1000, å forsikring så sier dem det sjøl i sine reklamer "bare lave priser". Forhold deg til et etablert selskap, som har egen skadeavdeling. Å nei, jeg kommer ikke gå ut med hvilket selskap jeg jobber for, å ikke heller kaste dritt om konkurrenter. Vær obs på at få bekreftet at dem dekker skader som skjer under sjøsetting, transport og vinterlagring. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Selv om jeg hadde hatt råd til å tape båten så hadde jeg uten tvil valgt kasko. Én hard grunnstøting, en uheldig situasjon i sterk vind i havna eller liknende, så har jeg spart alle pengene det kostet med forsikringen. Jeg får heller kjøre båten litt mindre (dieselforbruk) hvis det kniper så mye i budsjettet å betale forsikring. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bigmac Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Codan er kanskje et alternativ. De ulike selskapene har forskjellige avskrivingsregler, verdt å sette seg inn i. Premien er også sesongjustert som regel (du betaler ca 70% av summen for sommermånedene for da er risikoen høyere for uhell.) Ofte er det også særregler i forsikringsavtalen for vinterbruk. Ville gått for kasko, som regel liten prisforskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Jeg har svært god erfaring med Gjensidige. Også ved skade. Vær obs på at om en annen båt renner deg i senk eller skader din t pga mekanisk svikt må du selv bære kostnaden ved skade på egen båt. Således er kasko viktigere på båt enn på bil Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Jeg har også Gjensidige - grei pris på min båt i alle fall. Har notert meg at prisen svinger voldsomt fra båt til båt og selskap til selskap, så litt undersøkelser er nødvendig Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 12 hours ago, joelle said: Når det kommer til Rema 1000, å forsikring så sier dem det sjøl i sine reklamer "bare lave priser". Forhold deg til et etablert selskap, som har egen skadeavdeling. Nå er det vel Storebrand som står bak REMA forsikring (i følge hjemmesiden til REMA). Og ser ikke helt problemet med "bare lave priser". Har du noen erfaring å dele siden du snakker negativt om denne forsikringen? 12 hours ago, joelle said: Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 (redigert) PiperBill skrev for 16 timer siden: Er ikke KNBF medlem Koster kr ,350 billig når en kan spare penger på forsikring, som medlemer kan få. http://knbf.no/medlem http://knbf.no/nyheter/item/hvorfor-kan-det-vaere-smart-a-ha-kasko-forsikring-pa-bat http://knbf.no/nyheter/item/norske-sjo-har-justert-ned-prisene-pa-batforsikring PS en bør ha nyere båt. har gammel båt og Gjensidige. kasko så klart. Redigert 5.September.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
PiperBill Svart 6.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Kjøpte gjennom LO Favør medlemskap (Sparebanken 1). Topp Kasko med omtrent alt av tillegg. Kr 500,000 båt verdi. Kr 5,400/år. Kr3000,- egenandel. DNB ville ha Kr10,000/år med 8,000 egenandel. Byttet også bil og reiseforsikring i samme slengen og sparte Kr2000/år på det. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
sunnmøre Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Viktig å sjekke vilkår. Har Pantaenius siste 10-15 åra, og har (dessverre) veldig god erfaring med dei. Dette er rett nok seilbåt, men er uansett viktig å lese vilkåra svært grundig, ikkje minst unntaka.. Men Pantaenius får stor?frå meg. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Ønsker bare å gi min tilslutning til de som anbefaler Gjensidige. Hadde et båttyveri ifjor, og Gjensidige var førsteklasses mht. behandlingen. Generelt sett vil jeg tro Gjensidige er et godt valg for deg. Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Princess V48 Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 Noen som har erfaring med Norskesjø? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 Kontakt Nemi Forsikring er helt sikker på at du kommer langt ned på kaskoforsikring. Selskapet er ganske så seriøse men man må stå på kravene hvis uhellet er ute. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Princess V48 Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 (redigert) Norskesjø er billigere ved beregning på nett ca 9500 med 15000 i egenandel. Nemi blir det 15000 med 4000 i egenandel. Båt ca 40 fot og pris ca 1100000 Noen som har hatt uhell med Norskesjø? Fant denne tråden... Beklager rot i tråden Piperbill. Redigert 8.September.2017 av April 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 April 1 skrev for 1 time siden: Norskesjø er billigere ved beregning på nett ca 9500 med 15000 i egenandel. Nemi blir det 15000 med 4000 i egenandel. Båt ca 40 fot og pris ca 1100000 Noen som har hatt uhell med Norskesjø? Fant denne tråden... Beklager rot i tråden Piperbill. Jeg har Nemi og har hatt en større skade hvor hele båten er nesten tottalt restaurert motorer tatt ut ,nytt og fullisolert motorrom samt oppmaling båten ble nesten som ny unntatt noen andre uhell under reparasjon som ikke Nemi mener de ikke har ansvar for (ikke avsluttet). forsikringssum Båt 45 full kasko 1700,000 kost kr 8500.- pr år egenandel kr 12000.- ligger ute hele året Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Princess V48 Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 Det var ikke ille. Får ta en runde nå båt er bestemt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.