Jump to content

Edit History

YngveKL

YngveKL

Tja.... jeg fikk min første båt når jeg var 12 (er 44 nå). 800 kroner gav fatter på politiets auksjon for en with 8 fot med en 8,5 hesters Crescent. Betingelsen jeg fikk for å kunne bruke båten var at jeg tok båtførerprøven. Så den tok jeg på friundervisningen den første sommeren ja. Jeg var suverent den yngste på det kurset, og er vel usikker på hvor stor nytte jeg hadde av det kurset den gangen. Men jeg husker(-ish) fremdeles det vi lærte :-) Jeg var helt alene den 3-4 gangen jeg var ute. De første timene gikk med i havneområdet aller, aller innerst i Viksfjord, Larvik. Observer guttungen hvordan han oppfører seg i båten. Sett av noen timer til å følge med på ham fra land/båten de første gangene. Går nok bra dette :-)

YngveKL

YngveKL

Tja.... jeg fikk min første båt når jeg var 12 (er 44 nå). 800 kroner gav fatter på politiets auksjon for en with 8 fot med en 8,5 hesters Crescent. Betingelsen jeg fikk for å kunne bruke båten var at jeg tok båtførerprøven. Så den tok jeg på friundervisningen den første sommeren ja. Jeg var suverent den yngste på det kurset, og er vel usikker på hvor stor nytte jeg hadde av det kurset den gangen. Men jeg husker(-ish) fremdeles det vi lærte :-) Jeg var helt alene den 3-4 gangen jeg var ute. De første timene gikk med i havneområdet aller, aller innerst i Viksfjord, Larvik.

• Create New...