Fru Jacobsen Startet 6.September.2017 Link til dette innlegget Startet 6.September.2017 Hei, jeg sliter litt med å finne forsikring for båten hos "normale" norske selskap. Er pr. i dag forsikret hos Norwegian broker men fikk et godt tilbud hos Maritim forsikring som er agent for Lloyds. Noen som har noen erfaringer enten med NB, Maritim eller evt forslag til andre selskap? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Dykker Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 http://www.pantaenius.no/no/home.html Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 6.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Har du noe erfaring med de? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Dykker Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Fru Jacobsen skrev 3 minutter siden: Har du noe erfaring med de? De har vært i markedet i mange år, men da på større fartøy. De senere årene har de tatt plass i lystbåtmarkedet. De kommer nå med en All Risk forsikring også, se hjemmesiden deres. Det som skiller seg ut med Pantaenius, er at de dekker brukt mot nytt på alle deler uten aldersfradrag (ikke bare rigg som de fleste andre). I tillegg har de en meget god pasasjerulykkedel i tillegg til kasko og ansvar. Avtalt forsikringspris på båt blir utbetalt ved totalhavari. Jeg har bytte selskaper flere ganger, og har brukt Pantaenius de siste årene. De er også de som har kommet med billigst premie. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 6.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Flott, takk Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bidevind Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Fru Jacobsen skrev 52 minutter siden: Har du noe erfaring med de? Jeg har lang erfaring med Pantaenius og har bare positivt å si. 2 skadoppgjør som fungerte perfekt. 50% rabatt på egenandel dersom du er medlem av Kryssarklubben. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 6.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Fikk et tilbud fra Pantaenius og et fra Maritim forsikring. Egentlig samme vilkår men Maritim sitt tilbud var ganske nøyaktig halvparten av prisen til Pantaenius og det samme med egenandelen. Skulle gjerne visst om noen hadde erfaring med Maritim/Lloyds. Tilbudet fra Gjensidig var helt hinsides og If venter jeg på. Ellers veldig få som vil ta over 50 fot Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Framtia Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Det finnes mye god omtale av Pantaenius på nettet, og jeg tror de må være blant de beste man kan velge. Jeg endte imidlertid opp med forsikring hos Codan, som jeg oppfatter har bra vilkår, men til en lavere pris enn førstnevnte. Anbefaler deg å høre med Codan. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Fru Jacobsen Svart 6.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Takk, venter på svar fra Codan nå.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Roger jo Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Et KNBF medlemskap koster kr ,350 billig når en kan spare penger på forsikring, som medlemer kan få. http://knbf.no/medlem http://knbf.no/nyheter/item/hvorfor-kan-det-vaere-smart-a-ha-kasko-forsikring-pa-bat http://knbf.no/nyheter/item/norske-sjo-har-justert-ned-prisene-pa-batforsikring Norske Sjø forsikkrer bårer over 50 for, men en må ringe. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
BOBO II Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 prøv Nemi forsikring har hatt disse i 5 år og har en ganske bra pris i forhold til mange. Jeg hadde en ganske stor skade i 2015 og det gikk greit igjennom det meste. Men ved skade så må en alltid stå på krava Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
altmuligbåt Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Vi har i dag en båt på 70 fot. Vi kom ganske greit ut med gjensidige. Har god erfaring med dem på skade (ikke på båt men på andre ting.) Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.