AndJoh Startet 7.September.2017 Link til dette innlegget Startet 7.September.2017 Hei! Jeg har skaffet meg båt for første gang, og skal vinterlagre båt m/motor i egen garasje. Garasjen er ikke isolert, og jeg ønsker tips og en detaljert sjekkliste på hvordan jeg går frem for å sikre at kulden ikke tar skade på motor og båt. Ligger det for eksempel vann i kjølesystemet på motoren som kan/må tømmes ut på en eller annen måte så det ikke fryser og forårsaker skade? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.September.2017 Link til dette innlegget Svart 7.September.2017 Min båt med en 90 hk firetakter Suzuki skal tilbringe vinteren ute på henger under presenning for tiende gang denne vinteren så det går bra. Vannet renner ut av seg selv, men ha motoren nede, ikke tiltet opp! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Eureka Svart 7.September.2017 Link til dette innlegget Svart 7.September.2017 Tøm båt, rengjør, ut med puter og støvsug. Vask båten, poller gjerne ? Temperaturen er ofte bedre nå enn til våren når du vil sjøsette. Skift oljer på motor etc. Legg en enkel og lett pressenning og båten for å unngå støv. Jekk opp og sett støtter under hengeren for å unngå skjeve hjul. ( husk å spyle bort eventuelt salt på hengerhjulene. Vask og tørk kalesjen. Oppbevares tørt og mørkt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.