Jump to content

Edit History

dobsen62

dobsen62

Kjetil1 skrev for 3 timer siden:

Det kommer an på hva slags type båt man har. Har man motorbåt, lærer man seg å tillpasse seg forholdene. Med seilbåt er det inneforstått at man skal mislike sterkt alt som ikke har med seilbåt å gjøre. Slik som hekkbølger, baugpropeller, flybridgebåter, motorbåter, vannscootere, strømaggregater (støyende vindgeneratorer er helt ok). Generelt mislike alt som støyer eller bruker fossilt drivstoff og som ikke er seilbåt...

:saint::wink:

Motorbåter trenger vel ikke tilpasse seg så mye. De har en egen evne til å tørke vekk, når været er slik at man må tilpasse seg,

Som seiler, treffer jeg mange hyggelige mennesker med både motorbåt og seilbåt.

Så har det hendt ett par ganger, at jeg har truffet rasshøl i både motorbåt og seilbåt.

Det spille ingen rolle om en hekkbølgegeneral skulle passere 10m unna, når jeg er ute å seiler  i frisk bris/liten kuling.

Dersom han gjør det samme når jeg seiler i lite vind, betrakter jeg han som ett rasshøl.

De som har vært i en seilbåt som seiler i lite vind, skjønner hvorfor.

Egentlig burde alle motorbåtførere hatt seg en dag om bord i en seilbåt under seil.

Tror det hadde vært færre misforståelser på sjøen.

Det er en ting jeg aldri kommer til å forstå.

Hvorfor i alle dager er det enkelte som forsvarer folk som lager kvalme på sjøen, med at dette må man tåle.

Det er mange politikere som vil innføre strengere regler på sjøen og de blir stadig flere.

Dette vil i første omgang ramme de som oppfører seg skikkelig.

Det hender at jeg sitter oppe på en flybridge selv, så her er jeg inhabil.

Vannskutere er helt topp, de lager jo ingen sjø.

Når det gjelder baugpropell, synes jeg det ser tullete ut når en 16-17 fots skjærgårdsgjeep lager ett jævla styr  når han legger til med baugpropell.

Har verken strømaggregat, vindgenerator eller baugpropell ( med mine 43 fot, savner jeg av og til en baugpropell )

dobsen62

dobsen62

Kjetil1 skrev for 2 timer siden:

Det kommer an på hva slags type båt man har. Har man motorbåt, lærer man seg å tillpasse seg forholdene. Med seilbåt er det inneforstått at man skal mislike sterkt alt som ikke har med seilbåt å gjøre. Slik som hekkbølger, baugpropeller, flybridgebåter, motorbåter, vannscootere, strømaggregater (støyende vindgeneratorer er helt ok). Generelt mislike alt som støyer eller bruker fossilt drivstoff og som ikke er seilbåt...

:saint::wink:

Motorbåter trenger vel ikke tilpasse seg så mye. De har en egen evne til å tørke vekk, når været er slik at man må tilpasse seg,

Som seiler, treffer jeg mange hyggelige mennesker med både motorbåt og seilbåt.

Så har det hendt ett par ganger, at jeg har truffet rasshøl i både motorbåt og seilbåt.

Det spille ingen rolle om en hekkbølgegeneral skulle passere 10m unna, når jeg er ute å seiler  i frisk bris/liten kuling.

Dersom han gjør det samme når jeg seiler i lite vind, betrakter jeg han som ett rasshøl.

De som har vært i en seilbåt som seiler i lite vind, skjønner hvorfor.

Egentlig burde alle motorbåtførere hatt seg en dag om bord i en seilbåt under seil.

Tror det hadde vært færre misforståelser på sjøen.

Det er en ting jeg aldri kommer til å forstå.

Hvorfor i alle dager er det enkelte som forsvarer folk som lager kvalme på sjøen, med at dette må man tåle.

Det er mange politikere som vil innføre strengere regler på sjøen og de blir stadig flere.

Dette vil i første omgang ramme de som oppfører seg skikkelig.

Det hender at jeg sitter oppe på en flybridge selv, så her er jeg inhabil.

Vannskutere er helt topp, de lager jo ingen sjø.

Når det gjelder baugpropell, synes jeg det ser tullete ut når en 16-17 fots skjærgårdsgjeep lager ett jævla styr  når han legger til med baugpropell.

Har verken strømaggregat, vindgenerator eller baugpropell ( med mine 43 fot, savner av og til en baugpropell )

• Create New...