jarle aspenes Startet 8.September.2017 Link til dette innlegget Startet 8.September.2017 Yanmar 165 hk 1991model. Oppdaget i sommer at ferskvannkjølesystem var noe forurensa.Kjøpte Systemrens hos Maritime.Lot det virka i ca 2døgn for deretter å erstattet dette med ferskvann Kjørt motoren varm.Tappet dette for på ny gjentatt prosessen.Etter nå å ha gjort dette 7-8 ganger og fremdeles ikke har fått ferskvannet rent,begynner jeg å lure på at noe annet kan gjøre at vannet er gråsvart på farge.Etter en 2-3 timers tur igår, for det meste med halv fart oppdaget jeg at ekspansjonstanken var tom.Denne var halvfull før start. Håper noen ide om hva som gjør dette? Eventuellt som hva som muligens må gjøres for å utbedre dette. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 (redigert) Hvis tanken går tom så er det lekkasje. Hvis vannet blir forurenset så er det nok lekkasje fra andre steder inn i din motor. 1) Bobler det inn i ekspansjonstanken din ved litt høyere turtall (og når du har fylt på til vanlig nivå)? 2) Har du sjekket oljen? Sjekk om det er gråaktig "slim" på peilepinnen og under lokk for oljepåfylling. Det kan være toppakningen eller en annen pakning som er gått. Redigert 8.September.2017 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.