Jump to content

Ny seilbåt i bestilling Sirius 310DS

Lanber

Recommended Posts

Lanber skrev 1 time siden:

Det er jo bra vi har forskjellig smak da......

Ja det er tur :smiley:

selv liker jeg flushdekket eller PH-båter......med mer konvensjonell inredning

møtte en Sirius igår i Sønderborg.....den ser flott ut.....

straks etterpå kom en Moody 45 DS..........såg også flott ut...men der var rorsman tvinget å stå på akterdekk med en fot på ratten...for å ha fri sikt......

S/Y Gunga Din

Dobbel USB kontakt i begge lugarer og 2 doble i salong :-) 

Ikke vannbåren varme. 1 kw i salong og 250w på bad (som har komfortsete på do). Isolert båt over vannlinja. 

Oppgradert webasto på 4.2kw med utløp til alle rom. 

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ombestemte meg på farge på skroget og fikk endret det, helt i siste liten nå.

Skal ha RAL 3005 :-)

Ble advart at imot en hvit eller grå båt som typisk gir deg 16-17 år før du tenker den er misfarget så vil en mørk båt som rød/blå bli slitt i fargen etter 10 år.  Men det er lenge til!  

• 1 måned senere...

Spennende å følge med på progresjonen. Er skroget i enkelt laminat, siden du velger å isolere? Har sandwich i skroget på min båt og opplever at det hjelper voldsomt over enkelt laminat når det kommer til kondens og lunhet, men du har kanskje planer om vinterseiling? 

Båten er jo som lagd for vinterseilas og jeg skal bruke den mye, også om vinteren.  Som jeg skrev i første posten så er fokuset bo-egenskaper og da kompromisser jeg ikke på isolering for Norge kan være kaldt selv på sørlandet. 

Selve skroget er sandwich over vannlinjen og også store deler av dekket. 

Det svangerskapet med Sirius 310DS har jeg hatt siden jeg så et bilde av den før den første 310 engang var bygd, i 2010-11 eller deromkring. 

Så at jeg nå faktisk får båt om kun 5 måneder med bare 18 måneder fra bestilling til levering. Det er jo ingenting :-)  

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da begynner det å ta form nede i Tyskland.  De jobber her med innredningen.  Her skal kaffekoppene stå fra Porsgrunn porselen, du ser de såvidt i bakgrunnen der med "Svalbard" på. De har en egen mann som bare holder på med slikt, få innredningen til å passe til kopper og kar. 

P1010187.jpg

• 2 måneder senere...

Det begynner å nærme seg nå!

Det blir sjøsetting i Kiel 9 april og det var visst ingen spøk fra tyskeren sin side.  Bruker starten av påsken på å seile nordover og planen er å rekke tollen onsdag før skjærtorsdag i Norge. 

Som dere ser, jeg har fått meg noen andre knapper! Og jaggu ble det ikke flexiteak på hele båten. 

P1030106.jpg

P1030112.jpg

P1030030.jpg

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...