Bitteliten Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Apropos usb lading. Båtsystem har led lamper med usb uttak. Fungerer meget bra Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Lanber skrev 1 time siden: Det er jo bra vi har forskjellig smak da...... Ja det er tur selv liker jeg flushdekket eller PH-båter......med mer konvensjonell inredning møtte en Sirius igår i Sønderborg.....den ser flott ut..... straks etterpå kom en Moody 45 DS..........såg også flott ut...men der var rorsman tvinget å stå på akterdekk med en fot på ratten...for å ha fri sikt...... S/Y Gunga Din Link to post
Lanber Svart 22.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Dobbel USB kontakt i begge lugarer og 2 doble i salong :-) Ikke vannbåren varme. 1 kw i salong og 250w på bad (som har komfortsete på do). Isolert båt over vannlinja. Oppgradert webasto på 4.2kw med utløp til alle rom. Link to post
BØstrøm Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Webastoen er antakelig bedre til ditt bruk. Gratulerer med flott båt. Link to post
Bitteliten Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Angående usb uttak. Spesifiser at de skal gi minst 2,1A Da lader de også ipad. Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Om noen er interessert i Sirius båter så stiller de ut 35 foter på ôppet Varv 24-26/8 https://www.sirius-werft.de/wpsirius/en/yachten/35ds/ Link to post
Lanber Svart 14.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2018 Ombestemte meg på farge på skroget og fikk endret det, helt i siste liten nå. Skal ha RAL 3005 :-) Ble advart at imot en hvit eller grå båt som typisk gir deg 16-17 år før du tenker den er misfarget så vil en mørk båt som rød/blå bli slitt i fargen etter 10 år. Men det er lenge til! Link to post
enslagsgjest Svart 14.August.2018 Link til dette innlegget Svart 14.August.2018 Blir litt Hansvik 900 aktig i fargen da? Jeg er en slags gjest Link to post
Lanber Svart 7.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2018 Skroget er støpt og står klar til bygging. De starter arbeidet 12.11.18 samtidig som 1/3 av kjøpesummen forfaller. Ferdigdato er 05.03.19. Får båten levert med 20mm isolering. Da må all innredning krympes tilsvarende. Link to post
Grønnskollingen Svart 7.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2018 Spennende å følge med på progresjonen. Er skroget i enkelt laminat, siden du velger å isolere? Har sandwich i skroget på min båt og opplever at det hjelper voldsomt over enkelt laminat når det kommer til kondens og lunhet, men du har kanskje planer om vinterseiling? Link to post
Lanber Svart 7.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2018 Båten er jo som lagd for vinterseilas og jeg skal bruke den mye, også om vinteren. Som jeg skrev i første posten så er fokuset bo-egenskaper og da kompromisser jeg ikke på isolering for Norge kan være kaldt selv på sørlandet. Selve skroget er sandwich over vannlinjen og også store deler av dekket. Link to post
HaHa Svart 7.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2018 Langt svangerskap fra tanken om ny båt er sådd til den faktisk blir levert. Spennende prosess og fint at det finnes produsenter som Sirius. Det blir en gedigen båt i fornuftig størrelse! Gleder meg til å følge med videre. Link to post
Lanber Svart 7.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2018 Det svangerskapet med Sirius 310DS har jeg hatt siden jeg så et bilde av den før den første 310 engang var bygd, i 2010-11 eller deromkring. Så at jeg nå faktisk får båt om kun 5 måneder med bare 18 måneder fra bestilling til levering. Det er jo ingenting :-) Link to post
Lanber Svart 22.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 Da var de igang! Fikk epost med første bildene fra produksjon i går Link to post
Framtia Svart 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 kult :-) HMS i høysetet ser jeg (i hvertfall til han foran). Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lanber Svart 24.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2018 Da begynner det å ta form nede i Tyskland. De jobber her med innredningen. Her skal kaffekoppene stå fra Porsgrunn porselen, du ser de såvidt i bakgrunnen der med "Svalbard" på. De har en egen mann som bare holder på med slikt, få innredningen til å passe til kopper og kar. Link to post
Ben Sin Svart 24.November.2018 Link til dette innlegget Svart 24.November.2018 Gratulerer!! Link to post
Framtia Svart 25.November.2018 Link til dette innlegget Svart 25.November.2018 Flott med sånne koppholdere absolutt, men det er jo en ganske plasskrevende måte å holde orden på. På min båt er det et dårlig system med pinner som skal danne justerbare rom, men jeg har lagt disse til side og har plastkopper i ei kurv :-) Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lanber Svart 25.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2018 Ja det er plasskrevende, men det er nå en både oversiktlig og forbannet fint da. Det er jo ikke all verden det er plass til på den måten. Tror kun det blir kaffekopper og drikkeglassene synlig, du ser den formen ligger under der. Link to post
Lanber Svart 10.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2019 Det begynner å nærme seg nå! Det blir sjøsetting i Kiel 9 april og det var visst ingen spøk fra tyskeren sin side. Bruker starten av påsken på å seile nordover og planen er å rekke tollen onsdag før skjærtorsdag i Norge. Som dere ser, jeg har fått meg noen andre knapper! Og jaggu ble det ikke flexiteak på hele båten. Link to post
nofish Svart 10.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2019 En utrolig flott båt du venter på. Den dagen det blir seilbåt igjen på meg...sikle sikle...))) Link to post
Framtia Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Det nærmer seg april, har du full kontroll og seilbagen klar? Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lanber Svart 21.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 Sitter i Hirtshals på retur fra verftet nå, vært å levert alt fra dyner og sengetøy, norsk gassflaske, klær, LiFe batterier. 2 uker til levering men du kunne lurt meg, mange arbeidstimer som står igjen! Link to post
Lanber Svart 21.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 Skal ikke se bort fra at denne båten kommer på Oslo boatshow til høsten. Får se hva de bestemmer seg for på Sirius Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn