Jump to content

Ny seilbåt i bestilling Sirius 310DS

Lanber

Recommended Posts

Lanber skrev 47 minutter siden:

Skal ikke se bort fra at denne båten kommer på Oslo boatshow til høsten. Får se hva de bestemmer seg for på Sirius

Hei 

Det ville ikkje eg utsatt båten min for, om det ikkje var godt betalt, og dei fiksa riper og slikt. 

Ask 

Oslo Båtsjåv ville vært fett. Nå har jeg Motiva, men har forelsket meg i Sirius. Har vurdert å besøke verftet, men tør ikke enda pga barn i redet, samt finanser. Føler alikevel på meg at neste båt blir Sirius, med en seriøs tilvalgsliste, basert på alle prototypløsninger jeg har brukt så mange timer på.

Det eneste som er låst på båten er de fysiske dimensjonene på skrog og dekkshus. Alt annet tilpasses kunden sine ønsker etter hva som fysisk er mulig å få til. Jeg er vant med å ta avgjørelser på stående fot, men dette var i overkant når det er 200 forskjellige benkeplater å vurdere, uendelig stoff/skinn alternativer for ikke å snakke om farge på skrog, striper, navneplassering, og så videre.  Det tok meg 4-5 timer i fjor sommer å jobbe meg gjennom listen der sammen med Torsten og det har jo blitt noen endringer etter det også. Bare i går ble det bestilt inn kjøleskap #2.

Innredningen var spikret fra starten, det skulle være 2 lugarer og jeg skulle ha separat dusjrom og båten skulle ha twin kjøl. 

Kona mi er av lave sorten så jeg spurte om det var mulig å heve dørken 3cm, det var det ... men en sjau, godt de slapp den biten sa de. 

• 2 uker senere...

All systems running sier Torsten.

Sjøsetting 10 april, rigging 11, overlevering 12 med påmønstring av mannskap, tur nordover starter lørdag 13.04 kl 1000 med kurs Grenå i Danmark i første etappe, 155nm. 

Skal legge inn MMSI senere så alle kan følge med på AIS

IMG-20190405-WA0001.jpg

Jeg tør vædde på at der er nogen, der glæder sig til den kommende helg... :-)

Det ser ud som om vinden vil komme fra øst (noget usædvanligt) i hele påsken.  Jeg ved ikke om det giver anledning til at revurdere rejseruten? Bølgerne vil jo være mindre hvis I går langs svenskekysten, men det er jo noget længere?

• 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...