pacuare Svart 21.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 Gøy at du får lov til å se båten i denne tilstand, der alt av eventuelt juks er synlig. Gøy med oppdateringer fra deg. Link to post
Ask Svart 21.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 Lanber skrev 47 minutter siden: Skal ikke se bort fra at denne båten kommer på Oslo boatshow til høsten. Får se hva de bestemmer seg for på Sirius Hei Det ville ikkje eg utsatt båten min for, om det ikkje var godt betalt, og dei fiksa riper og slikt. Ask Link to post
Lanber Svart 21.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 (redigert) De jukser ikke med dopapiret engang disse karene. Min var visstnok første båten de lagde uten trykknapper på skuffer og skap. Redigert 21.Mars.2019 av Lanber (see edit history) Link to post
BØstrøm Svart 21.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 Oslo Båtsjåv ville vært fett. Nå har jeg Motiva, men har forelsket meg i Sirius. Har vurdert å besøke verftet, men tør ikke enda pga barn i redet, samt finanser. Føler alikevel på meg at neste båt blir Sirius, med en seriøs tilvalgsliste, basert på alle prototypløsninger jeg har brukt så mange timer på. Link to post
Lanber Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Det eneste som er låst på båten er de fysiske dimensjonene på skrog og dekkshus. Alt annet tilpasses kunden sine ønsker etter hva som fysisk er mulig å få til. Jeg er vant med å ta avgjørelser på stående fot, men dette var i overkant når det er 200 forskjellige benkeplater å vurdere, uendelig stoff/skinn alternativer for ikke å snakke om farge på skrog, striper, navneplassering, og så videre. Det tok meg 4-5 timer i fjor sommer å jobbe meg gjennom listen der sammen med Torsten og det har jo blitt noen endringer etter det også. Bare i går ble det bestilt inn kjøleskap #2. Innredningen var spikret fra starten, det skulle være 2 lugarer og jeg skulle ha separat dusjrom og båten skulle ha twin kjøl. Kona mi er av lave sorten så jeg spurte om det var mulig å heve dørken 3cm, det var det ... men en sjau, godt de slapp den biten sa de. Link to post
Framtia Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Nå er det vel like før...? Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lanber Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 All systems running sier Torsten. Sjøsetting 10 april, rigging 11, overlevering 12 med påmønstring av mannskap, tur nordover starter lørdag 13.04 kl 1000 med kurs Grenå i Danmark i første etappe, 155nm. Skal legge inn MMSI senere så alle kan følge med på AIS Link to post
Lanber Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Du ser rimelig klart hvor skarp og mye av baugen som stikker under vann. Tror den skal bli noe annet på kryss enn å hamre gammelbåten. Den som har lever får se! Link to post
Lanber Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Det ble sølvstriper, ser det mangler en. Navn i sølv i baugen og navn og havn i samme rødfarge som skrog i den hvite hekken. Blir jævlig strøkent om jeg må si det sjøl. Link to post
Framtia Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 griselekkert, god hentetur, forventer bilder underveis. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
MajorAndy Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Jeg tør vædde på at der er nogen, der glæder sig til den kommende helg... :-) Det ser ud som om vinden vil komme fra øst (noget usædvanligt) i hele påsken. Jeg ved ikke om det giver anledning til at revurdere rejseruten? Bølgerne vil jo være mindre hvis I går langs svenskekysten, men det er jo noget længere? Link to post
Lanber Svart 8.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Vi ser jo været ann selvsagt. Men det skal da litt til for det blir riktig ille innaskjærs. Per nå ser det ut som raka varvet opp Storebælt og at vi får seilvind hele veien! Link to post
Careka Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Gratla med flott båt. Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
nofish Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 for en utrolig fin båt, gratulerer og god tur hjem. Link to post
Lanber Svart 9.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Fikk bilder nå, båten blir satt på vannet og rigget opp i morgen. Jeg flyr ned på torsdag! Link to post
Lanber Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Onsdag 10.04 kl 0715 Link to post
-morten- Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 (redigert) Flott båt med spennende kjøl! morro med Disney skrift på hekken! Den mangler den pinnen på midten! hehe Redigert 10.April.2019 av -morten- (see edit history) Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lanber Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Båten flyter, må sies å være positivt! Link to post
Arne Henriksen Svart 28.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Dukket opp en kjent båt på FB-siden hos Sirius i dag, eller hva, @Lanber :-) https://www.facebook.com/photo?fbid=540381851441052&set=a.464434829035755 mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn