adeneo
AlfArie skrev 30 minutter siden:Jeg er ikke villig til å ta utgiftene for at det er en del som gir f...., eller får en bratt læringskurve. Dvs. høyre medlemsavgift til RS.
I min verden er ikke sånn at dersom en først har tabba seg ut, prøver en å dytte ansvaret videre eller over på et forsikringsselskap. Er det innen for vilkårene til selskapet, javel, men det er vi alle som må betale for det.
Så å si alle oppdragene RS har med fritidsbåter er vel nettopp fordi noen har tabbet seg ut, enten det er på den ene eller andre måten?
Det er vel sjeldent man trenger redning, dersom man har gjort alt riktig. I fritidsbåt er selv dårlig vær noe man bør kunne unngå.
Likevel så er det jo fort gjort å få motorstopp, eller havne på feil sted til feil tid, det er vel noe som skjer de fleste en eller annen gang.
Nå er det jo heller ikke "alle" som må betale, men dere som er medlemmer, vi andre må betale et par båtlapper i timen når vi trenger hjelp, å håpe på at båten vår "overlever" redningen !
Komodo skrev 3 minutter siden:Men jeg ser allikevel ingen konflikt i at båteier også skal være forsikret, det blir heller snakk om en slags dobbelt forsikring. Litt av poenget mitt er vel egentlig at den som har feilen for skaden bør bruke selkapet sitt med den egenandelen det drar med seg. Dersom RS har gjort en tabbe og har en slik forsikring trer den i kraft. Som Adeneo sier; det er ikke ulovlig å yte en god service til kunden man tar betalt fra.
Jeg ser heller ingen konflikt med akkurat det.
Det beste er selvfølgelig å ha egen kaskoforsikring, det er det liten tvil om, men det er fremdeles frivillig.