Jump to content

Edit History

adeneo

adeneo

Sjeldenutpå skrev for 3 timer siden:

Skulle man kanskje hatt eit påslag i skatten vi betalar slik at havaristar får ny båt av staten dersom RS ikkje rekk fram ? 

Det mener i det minste ikke jeg. Synker båten din, så synker båten din, og du er selv ansvarlig, å må dekke kostnaden selv, eller ha kaskoforsikring.

Synker båten din fordi RS gjør en feil, så blir det litt annerledes.

I dette tilfellet var det snakk om motorstopp, men båten ble knust under / etter slepet fordi det ble gjort en feil.

Jeg mener fremdeles at man som båteier er ansvarlig for egen båt, og bør ha egen forsikring.

Samtidig, når man ringer noen som blant annet driver med slep av båter som har fått motorstopp, og betaler for den tjenesten, så forventer man at de tar ansvar for slepet, og eventuelle havarier som følger av feil som gjøres under/etter slepet, om ikke annet som normal kundeservice.

Nå er det jo annerledes med bil, men jeg ville ikke blitt særlig imponert dersom jeg fikk motorstopp, og Falken skulle hente bilen, men endte opp med å totalvrake bilen i stedet, og så ikke tok ansvar for den blemmen, men skjøv hele ansvaret over på meg, og min forsikring.

adeneo

adeneo

Sjeldenutpå skrev for 3 timer siden:

Skulle man kanskje hatt eit påslag i skatten vi betalar slik at havaristar får ny båt av staten dersom RS ikkje rekk fram ? 

Det mener i det minste ikke jeg. Synker båten din, så synker båten din, og du er selv ansvarlig, å må dekke kostnaden selv, eller ha kaskoforsikring.

Synker båten din fordi RS gjør en feil, så blir det litt annerledes.

I dette tilfellet var det snakk om motorstopp, men båten ble knust under / etter slepet fordi det ble gjort en feil.

Jeg mener fremdeles at man som båteier er ansvarlig for egen båt, og bør ha egen forsikring.

Samtidig, når man ringer noen som blant annet driver med slep av båter som har fått motorstopp, og betaler for den tjenesten, så forventer man at de tar ansvar for slepet, og eventuelle havarier som følger av feil som gjøres under slepet, om ikke annet som normal kundeservice.

Nå er det jo annerledes med bil, men jeg ville ikke blitt særlig imponert dersom jeg fikk motorstopp, og Falken skulle hente bilen, men endte opp med å totalvrake bilen i stedet, og så ikke tok ansvar for den blemmen, men skjøv hele ansvaret over på meg, og min forsikring.

• Create New...