Jump to content

Wallas koketopp stopper etter 2 minutter

Egor

Recommended Posts

Hvilken type Wallas?

Feil drivstoff er ofte årsaken. Wallas koketopper skal ha Fritidsparafin, om du ikke har en Wallas diesel da, den skal ha fortrinnsvis diesel men brenner stort sett like godt på de aller fleste parafinkvaliteter.

Felles for alle er et Varmeolje, Lampeparafin og Lampeolje ikke skal brukes

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Nå er det vel @Wallas Service som kan dette, men jeg hadde lignende problem med min wallas.

Ble lunken, av og til ganske varm, men stoppet etter alt fra 2 til 7 minutter.

Etter info her på BP så byttet jeg ut drivstoffet til Fritidsparafin, var lampeparafin som stod der fra før av. Samtidig som jeg byttet ut drivstoffet så sjekket jeg at det via returen kom riktig antall drypp med parafin. Husker ikke helt frekvensen men det finner du ved å søke her på forumet. Sjekket ikke noe spesifikt på tilførsel, antok dette var ok da wallas fyrte opp i noen minutter og returen drypte som den skal.

Etter en del forsøk å starte med samme issuet så endte jeg opp med å bytte 3 deler, gløder, etterkjølings termostat og veke (fuel vaporizer). Når dette var gjort fungerte wallasen  som den skal. 

Nå hadde ikke min vært startet på iverfall 2 år, så det hadde sikkert en innvirkning også. 

Kemetyl Fritidsparafin får du som sagt kjøpt på Felleskjøpet, men også Best Marin kjeden, Maritim, Shell, YX. Mange frittstående båtutstyrsjapper har også denne.

Kamin-X får du kjøpt (bør/skal være tilgjengelig) hos alle Sunwind Hyttesentere

Kemetyl er den samme som for noen år siden gikk under merkenavnet Blåtind, så om du finner en kanne i en butikk med dette merket, er det bare å kjøpe - så sant den er merket med Fritidsparafin.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...