Jump to content

Edit History

Harmony

Harmony

Min Yamaha F100 fra 2008 mister kraft og turtall. Ved pådrag får jeg den greit opp i omkring 3500 - 4000 omdreininger men så virker den som om den mister kraften og faller ned i turtall. Minner meg litt om en eldre totakter for mage år tilbake, hvor man ofte opplevde det samme når motoren var kald og man måtte prøve seg fram med choken.

Har tach instrument fra Yamaha som plutselig indikerer et symbol som jeg ikke helt forstår hva innebærerr. Har forsøkt å google det men finner det ikke helt. Tror imidlertid det indikerer lavt oljetrykk? Se vedlegte bilde. Kan dette ha sammenheng med turtalls problematikken? Eller kan det rett og slett være kondens i drivstoffet? Den går forøvrig fint på lavt turtall.

Og ja, er ikke veldig teknisk av meg!

IMG_5119.JPG

Harmony

Harmony

Min Yamaha F100 fra 2008 mister kraft og turtall. Ved pådrag får jeg den greit opp i omkring 3500 - 4000 omdreininger men så virker den som om den mister kraften og faller ned i turtall. Minner meg litt om en eldre totakter for mage år tilbake, hvor man ofte opplevde det samme når motoren var kald og man måtte prøve seg fram med choken.

Har tach instrument fra Yamaha som indikerer som plutselig indikerte et symbol som jeg ikke helt forstår hva indikerer. Har forsøkt å google det men finner det ikke helt. Tror imidlertid det indikerer lavt oljetrykk? Se vedlegte bilde. Kan dette ha sammenheng med turtalls problematikken? Eller kan det rett og slett være kondens i drivstoffet? Den går forøvrig fint på lavt turtall.

Og ja, er ikke veldig teknisk av meg!

IMG_5119.JPG

• Create New...