Vosso63
JGH skrev for 1 time siden:Du må nok stemme MDG, da løses alle disse værproblemene seg over natta.
Jeg skulle så inderlig gjerne ønske at vi kunne snakka litt om vær og vind, båt og vinterfrost, uten hele tida å pirke og dytte og komme med dette og hint. Mitt innlegg handler egentlig om hvordan de siste vintrene har fortont seg, litt utfra hva som skjedde sist vi hadde heftige orkaner i Gulfen. Om høytrykket over Azorene er større enn lavtrykket over Island, eller hvor de ligger i forhold til hverandre, er helt avgjørende for hvordan vi båtfolk får det i vinter! NAO (North Atlantic Oscillation) er motoren i dette og er, Gudskjelovogtakk, partipolitisk uavhengig! Det må kunne gå an å skrive lange innlegg om været her på Båtplassen! Facebook og Twitter er eminente plasser for korthøgde innlegg. @Eureka ønska å drøse litt rundt de rare (fine) høstene vi har hatt de siste åra. Det hadde vært artig, for all del, men jeg orker rett og slett ikke. Halve praten kommer til å bli dreid over i politisk polemikk. Jeg syns vi må kunne snakke om været, uavhengig av at det skyldes uvanlig solaktivitet, Gud, Allah, Buddha eller klimagasser. Det eneste jeg føler at jeg bør kunne klare å forstå, som jeg ikke riktig får tak i, men likevel kan klare å nøste sånn noenlunde opp i, er været.