Jump to content

Edit History

bellen

bellen

pberg skrev 44 minutter siden:

Høres ut som ca 4,5 på oomphs-skala for tiltrekking. Ikke het til hhnngghhh som stort sett er for muttere på over 30mm. :-)

Husket en gang jeg skulle montere sammen flensboltene på et Finnøygear med 400mm aksling på en brønnbåt jeg va maskinist på. Fant ingen moment i manualen, så jeg ringte til Finnøy for å høre hvilket moment jeg skulle trekke desse boltene med. Svaret jeg fikk da var å bruke ei skikkelig latmannsarm og dra til, helt til jeg kjente skitlukta, og så dra litt til. Da var momentet perfekt.

bellen

bellen

pberg skrev 38 minutter siden:

Høres ut som ca 4,5 på oomphs-skala for tiltrekking. Ikke het til hhnngghhh som stort sett er for muttere på over 30mm. :-)

Husket en gang jeg skulle montere sammen flensboltene på et Finnøygear med 400mm aksling på en brønnbåt jeg va maskinist på. Fant ingen moment i manualen, så jeg ringte til Finnøy for å høre hvilket moment jeg skulle trekke desse boltene med. Svaret jeg fikk da var å bruke ei skikkelig latmannsarm og dra helt til jeg kjente skitlukta, og så dra litt til. Da var momentet perfekt.

• Create New...