bellen Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Nei, du kommer ikke til med momentnøkkel på desse mutterene. Vi brukte heller aldri momentnøkkel på desse mutterene når jeg jobbet hos Volvo Penta. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 bellen skrev for 9 timer siden: Nei, du kommer ikke til med momentnøkkel på desse mutterene. Vi brukte heller aldri momentnøkkel på desse mutterene når jeg jobbet hos Volvo Penta. Rettelse, jo det finnes faktisk momentnøkler som du kan komme til på disse mutterene. Minste momentnøkkelen jeg har brukt var 10cm lang. Største 2meter lang. Skal jeg trekke høyere momenter så bruker jeg higtorqe. (Hydraulisk moment pumpe). På trange plasser kan man også bruke gear osv... Men hva som blir gjort i praksis rundt på verksteder er en helt annen sak. Handler litt om pris. Hadde blitt forholdsvis dyre værksteds regninger om alle værksteder skulle hatt alt moment utstyr. Men siden mange av plassene jeg jobber er ex områder så har vi som regel liten toleranse for moment feil. Derfor så har vi også riktig værktøy til å gjøre jobbene etter boka. Prisen for jobben betyr mindre enn risikoen ved å gjøre en feil. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 13.September.2017 Link til dette innlegget Svart 13.September.2017 Volvo har eget verktøy man kan få kjøpt til å stramme til boltene nøyaktig. For de som har litt ekstra penger og er litt ekstra pirkete. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.