Jump to content

Transport av draco 24 styling fra Hitra til Kristiansand. Tips ønskes.

Leinaf

Recommended Posts

Ganske sikker på at maks bredde på lette kjøretøy er 255 cm. 

Finner ikke det i lovdata men har hørt snakk om det før så stemmer nok det som TS i linken skriver. 

Amerikanske båter er ofte "trailbare" dvs akkurat under grensen for å kunne trekkes etter personbil. Det er mer utbredt å trekke store båter der. 

Båter med bredde over 255 må nok på lastebil evnt dekkslast. 

Ville undersøkt med transportselskap som kjører kysten opp og ned gjevnt og fått pris der også. Det går mye biler mellom oljebasene. Jeg kjører kranbil og har lastet og losset semi med båter flere ganger. En 8 meters båt laster de sammen med andre varer og kan gjøre det gunstig prismessig. Du trenger kran både til lasting og lossing slik at du tar det med i regnestykket. 

255 stemmer vel, jeg ringte SVV når jeg skulle frakte min Merry Fisher 755 (279cm) ved juletider og endte opp med lastebil. Lastebåt er nok billigere om du er i nærheten av to havner.

For å svare på det trådstarter lurer på:

På nevnte frakt av min båt hadde jeg godt hell med mittanbud.no. Legg ut en beskrivelse så får du nok noen tilbud. Jeg endte opp med Båt & maskintransport utenfor Bergen (men han kjører over hele landet, min skulle fra Trondheim til Sogndal), han anbefales av flere som du ser på tilbakemeldingssiden og har gode priser: http://mittanbud.no/profil/340067/båt-og-maskintransport-as/#overview

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...