Leinaf Startet 10.September.2017 Link til dette innlegget Startet 10.September.2017 (redigert) Hei folkens:) Jeg ønsker å transportere en 24 fots båt fra Hitra til Kristiansand. Er på nippet til å hente den selv med henger. Likevel tenkte jeg det var lurt å høre her inne om noen har tips om andre "rimelige" løsninger. På fraktebåt, eller tungtransport på vei. Noen som vet?:) Redigert 10.September.2017 av Leinaf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2017 Link til dette innlegget Svart 10.September.2017 Sjekk med ulvan rederi. Det er også en båt som heter Rana Express.. De tar og med båter som dekkslast. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Leinaf Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Takker:) Sjekker ut det. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Frakte den selv på henger? Er ikke denne båten bredere enn 255 cm? Da trenger du ledebil om jeg ikke husker for mye feil. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Double Weber Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 (redigert) Nye regler kom i 2014. På 3m trenger du ledebil. fra 2,55 og opp til 3 er det de stripete skiltene om dagen og markeringslys i tillegg på kvelden. Redigert 11.September.2017 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Kallethekid Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Double Weber skrev for 1 time siden: Nye regler kom i 2014. På 3m trenger du ledebil. fra 2,55 og opp til 3 er det de stripete skiltene om dagen og markeringslys i tillegg på kvelden. Kan du sende en link til disse reglene? Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-12-16-1521 Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Kallethekid Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Hei igjen. Jeg finner ikke noe her som sier at du kan kjøre med bredere last en 255 cm, kan du presisere hvor det står? Det ville vært nyttig for meg og sikkert mange andre. Sitér dette innlegget Link to post
stikken Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Ganske sikker på at maks bredde på lette kjøretøy er 255 cm. Finner ikke det i lovdata men har hørt snakk om det før så stemmer nok det som TS i linken skriver. Amerikanske båter er ofte "trailbare" dvs akkurat under grensen for å kunne trekkes etter personbil. Det er mer utbredt å trekke store båter der. Båter med bredde over 255 må nok på lastebil evnt dekkslast. Ville undersøkt med transportselskap som kjører kysten opp og ned gjevnt og fått pris der også. Det går mye biler mellom oljebasene. Jeg kjører kranbil og har lastet og losset semi med båter flere ganger. En 8 meters båt laster de sammen med andre varer og kan gjøre det gunstig prismessig. Du trenger kran både til lasting og lossing slik at du tar det med i regnestykket. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Jeg har også samme oppfatning som deg Stikken. Derfor ville det være meget interessant hvis noen kunne motbevise påstanden om at 255 cm er maks uten lastebil. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 (redigert) 2.55. på lette kjøretøy under 3500 kg på lastebil så bestemmer vegsjefen hvor bredt det kan værehttps://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-12-16-1521 Tidligere tråd om samme emne Redigert 12.September.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Kallethekid Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Enig i dette LALUNA II. Ville vært helt topp hvis det fantes noen unntak, men jeg tror 255 cm er grensen dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
aroneid Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 255 stemmer vel, jeg ringte SVV når jeg skulle frakte min Merry Fisher 755 (279cm) ved juletider og endte opp med lastebil. Lastebåt er nok billigere om du er i nærheten av to havner. For å svare på det trådstarter lurer på: På nevnte frakt av min båt hadde jeg godt hell med mittanbud.no. Legg ut en beskrivelse så får du nok noen tilbud. Jeg endte opp med Båt & maskintransport utenfor Bergen (men han kjører over hele landet, min skulle fra Trondheim til Sogndal), han anbefales av flere som du ser på tilbakemeldingssiden og har gode priser: http://mittanbud.no/profil/340067/båt-og-maskintransport-as/#overview Sitér dette innlegget Link to post
Leinaf Svart 28.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2017 Heia Det ble Ulvan rederi:) kostet litt men veldig fornøyd med leveringen. Og kjapt. 2 og en halv dag fra opplasting ved Hitra til den smakte kristiansandsfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 28.September.2017 Link til dette innlegget Svart 28.September.2017 Genialt når du bare kan sjøsette den :p sparer mye krankuk da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.