Jump to content

Edit History

Smiley

Smiley

Jeg har en tilsvarende hydraulisk lift med 4" setback fra Bob`s på min 18 fots skjærgårdsjeep m/135hk. Denne sitter nå på sin 3. båt i mitt eie, og kommer til å følge meg ved fremtidige båtbytter også. Jeg opplever kun fordeler med installasjonen. Min båt er også konstruert sånn at jeg ikke ville få undervannshus klar av vannet med bare tilt. Mye grunnet den hydrauliske styringa. Men, enda viktigere synes jeg liften er ved bruk av båten; både for å få optimalt skyv / turtall /drivstoff-forbruk ved marsfart, for å hente ut de siste 3-4 knop på toppfart og ikke minst ved manøvrering i grunt farvann. Jeg har mye bedre kontroll på båten ved kun å heise motoren istedet for å bruke tilten. 

Jeg ser at det nevnes behov for indikator til liften. Dette kommer selvfølgelig an på den aktuelle båten, men hos meg hvor jeg kan snu på hodet og ha visuell kontakt med liften, har det jeg ikke sett behovet. Ved bruk i fart har du indikator nok ved å høre på motorlyd samt føle på båten.

Produktet er etter min mening "et must", og verdt hver eneste krone!!

Smiley

Smiley

Jeg har en tilsvarende hydraulisk lift med 4" setback fra Bob`s på min 18fots skjærgårdsjeep.. Denne sitter nå på sin 3. båt i mitt eie, og kommer til å følge meg ved fremtidige båtbytter også. Jeg opplever kun fordeler med installasjonen. Min båt er også konstruert sånn at jeg ikke ville få undervannshus klar av vannet med bare tilt. Mye grunnet den hydrauliske styringa. Men, enda viktigere synes jeg liften er ved bruk av båten; både for å få optimalt skyv / turtall /drivstoff-forbruk ved marsfart, for å hente ut de siste 3-4 knop på toppfart og ikke minst ved manøvrering i grunt farvann. Jeg har mye bedre kontroll på båten ved kun å heise motoren istedet for å bruke tilten. 

Jeg ser at det nevnes behov for indikator til liften. Dette kommer selvfølgelig an på den aktuelle båten, men hos meg hvor jeg kan snu på hodet og ha visuell kontakt med liften, har det jeg ikke sett behovet. Ved bruk i fart har du indikator nok ved å høre på motorlyd samt føle på båten.

Produktet er etter min mening "et must", og verdt hver eneste krone!!

• Create New...