Jump to content

Norske båter med 3 lugarer

nomane

Recommended Posts

Har bare selv erfaring med Flem så jeg får ikke sammenlignet det for deg.

Kan nevnes at da jeg hentet min Flem Nord for Bergen så fik vi sterk kuling mellom Stavanger og Mandal som den taklet greit.

Flemèn er nok litt smal så den er nok bra i forhold til motsjø.

Jeg vurderte ikke Baracuda, men Flem og Sun den gangen vi tok avgjørelsen. At Flemèn er litt større og har stort akterdekk med aksling var viktig for oss.

Lykke til med valget :-)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Skilsø 33 Sport må nevnes. Var selv å så på Sun 33 uten å bli begeistret. De fleste er halvfabrikat med mange egne løsninger og diverse motor alternativer. Synes også en 33 for blir litt for liten med fly... merket det spesielt da jeg gikk på dollbordet og båten la seg markert over på siden...

Viksund produserte noen 350 St. Cruz med 3 lugarer, f.eks. min. :wink:

Jeg så også på Sun 33 og Barracuda 1100 da jeg skulle handle i 2010. Sistnevnte har vel strengt tatt ikke 3 lugarer, men midtlugaren er veldig romslig med en dobbelt- og en enkeltseng.

Sun 33 er en god del mindre enn Viksund 350, og det merkes godt når man går inn i disse.

Vaagen 40 (og 42) ville jeg absolutt sjekket ut hvis jeg skulle ha byttet nå, men da snakker vi en annen prisklasse.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...