nomane Startet 11.September.2017 Link til dette innlegget Startet 11.September.2017 Er på jakt etter norskbygd båt med 3 lugarer. Har sett meg ut Sun 33, Flem 340, Barracuda 1125 og Barracuda 1050. Alle fine båter Har dere her på båtplassen noen synspunkter på hvilke av disse båtene som oppfører seg best i sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Har bare selv erfaring med Flem så jeg får ikke sammenlignet det for deg. Kan nevnes at da jeg hentet min Flem Nord for Bergen så fik vi sterk kuling mellom Stavanger og Mandal som den taklet greit. Flemèn er nok litt smal så den er nok bra i forhold til motsjø. Jeg vurderte ikke Baracuda, men Flem og Sun den gangen vi tok avgjørelsen. At Flemèn er litt større og har stort akterdekk med aksling var viktig for oss. Lykke til med valget :-) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Scand Baltic Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Sun 33/ 1035 er brei i forskipet som gir bra innvendig volum men blir hard i motsjø. Banking og smelling. Høres nok værre ut enn det er. Men av de du nevner er det i all hovedsak drevbåter. Flem'en fåes i begge versjoner og noen meget få Sun med aksel. Sitér dette innlegget Link to post
Dust Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Hva med NB 1160 (Ardea 38)? Gode båter som går godt og er rimelig i drift i forhold til størrelsen Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Skilsø 33 Sport må nevnes. Var selv å så på Sun 33 uten å bli begeistret. De fleste er halvfabrikat med mange egne løsninger og diverse motor alternativer. Synes også en 33 for blir litt for liten med fly... merket det spesielt da jeg gikk på dollbordet og båten la seg markert over på siden... Sitér dette innlegget Link to post
nomane Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 (redigert) Takker for svar så langt. NB 1160 blir litt i dyreste laget for min del. Skilsjø 33 sport er ikke FB'båt, noe jeg skal ha (vestlandet) Ut i fra mitt budsjett sikter jeg meg inn på en av de båtene jeg nevnte i første post. Håper noen har noen erfaringer å dele Redigert 11.September.2017 av fredrikbv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Nordwest 900 har 3 sovelugarer, Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Jazzmatazz Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Relativt ny med Sun, men synes den er en ganske god sjøbåt. God bredde! Smarte løsninger inne. Fint med passasjerplass i fartsretningen. Ok størrelse på fly og akterdekk. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Viksund produserte noen 350 St. Cruz med 3 lugarer, f.eks. min. Jeg så også på Sun 33 og Barracuda 1100 da jeg skulle handle i 2010. Sistnevnte har vel strengt tatt ikke 3 lugarer, men midtlugaren er veldig romslig med en dobbelt- og en enkeltseng. Sun 33 er en god del mindre enn Viksund 350, og det merkes godt når man går inn i disse. Vaagen 40 (og 42) ville jeg absolutt sjekket ut hvis jeg skulle ha byttet nå, men da snakker vi en annen prisklasse. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.