Bør Startet 11.September.2017 Link til dette innlegget Startet 11.September.2017 Hei. Har kjøpt meg seilbåt med en Yanmar 3gm30F. Jeg har lett etter sinkanoder på motoren (og på nettet). Stemmer det at ferskvannskjølt Yanmar 3gm30F ikke har anoder på motoren/kjølevannet? Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Jeg har også en 3GM30F, produsert i 1986. (F betyr ferskvannskjøling..) Jeg har ikke funnet og dermed aldri byttet anoder på de 20 årene jeg har hatt motoren. Den ble plukket fra hverandre og overhalt for ca 10 år siden. Firmaet som gjorde jobben dengang bemerket at de fant minimalt med korrosjon, så det virker ikke som det har vært noe stort savn..... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Hei Dersom båten har SD20 seglbåtdrev er det sink føre propellen, utvendig på drevet. I tillegg er det sink bak ein bolt på motsatt sida av der kjølevatnet går ut av drevet, inne i båten. Ask Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Der er ikke anoder på selve motoren. Har selv hatt to av disse motorene i eie. Sitér dette innlegget Link to post
Bør Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.