vestover Startet 11.September.2017 Link til dette innlegget Startet 11.September.2017 Hei! For syv år siden bodde jeg et år i min vesle Ohlson 88, en 29 fots båt fra 70-tallet. Båten hadde verken septikktank eller varmvan, og var ingen perfekt bobåt. Likevel var det fint mens det varte. De siste årene har jeg oppholdt meg på land, men etter å nettopp ha kjøpt leilighet i Oslo som viser seg å være superlytt, ønsker jeg å rømme unna. Planen er å beholde denne til boligprisene stabiliserer seg, men å bo i båt. Oppussing av leiligheten vil koste like mye som en seilbåt, og det er ikke engang sikkert det vil virke. Kanskje båt hadde vært like greit? I den forbindelse begynte jeg å lese meg opp på å bo i båt, og jeg ser mye har skjedd siden sist. Sist bodde jeg på Herbern marina, men det virker som om dette tilbudet er avviklet? Hvor bor folk nå - finnes det fremdeles sentrale båtplasser i boblehavn med tilgjengelig dusj og vaskemaskin? Hva gjør dere om sommeren? Sist leide jeg en båtplass på Kongen til 20.000 for sommersesongen. Må nesten holde utgiftene nede så godt jeg kan, da vi uansett på betale låneavdrag. Leiligheten er en borettslagsleilighet, så den kan ikke leies ut det første året. I tillegg: hva koster en bobåt nå til dags? Vi er to personer, ønsker lettseilt seilbåt, ingen dyre overraskelser, eget toalett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.