Jump to content

Edit History

WGM36

WGM36

Dieselfan skrev;

 

Du skriver 290 drev men er det DPE med 1.78 utveksling du har ? ? og ca C4 propeller.?

Ha i bakhodet at KAD44 og 300 begge "buzzer" motorene gjennom girskiftet....  og det er ikke uten grunn.

Hyundai 270 er en tøffing og ligger mellom KAD44 og KAD300 effektmessig. Det er opplest og vedtatt at DPE ikke takler KAD300...

Dreiemomentet for H S270 har jeg ikke tilgjengelig men antar at det ligger rett over KAD44.

Ville ikke satt opp med  toppfart i tankene... skal du få timer på drevene så bør du bygge "buzzing" og du bør gå ned en halv propellstørrelse...

 

Kan H S270 leveres med "buzzing" i dag ?

 

Hei Dieselfan

 

THE BUSHINGS volvo penta c prop.

Much more than a piece of rubber! Each propeller has its bushing specifically adapted to handle turning and pulling

forces. The bushing gets its final shape and performance when the correct fastening torque is applied. Essential for

smooth shifting and long drive-train Lifetime.

 

Har ikke hørt om buzzing på diesel motorer, men godt mulig det er vanlig. Men buzzer har jeg i instrument panelet, altså en summer (alarm).

Men lurer mest på hva du mener med betydelig større motstand i vannet på c3 kontra c6, tar det for gitt at c6 er den med størst stigning.

Så går man vel ikke ned en halv prop størrelse med sterkere motor, blir jo ren galskap i forhold til å få riktig og økonomisk turtall i marsj hastigheter.

Bedre å bruke hodet når båten skal opp i plan, det er der man knekker dreva, eller når båten går tungt i halvplan.

Kan ikke se noen problem med å kjøre denne båten i økonomiske hastigheter med disse motorene, selv full gass vil ikke drepe drevene noe mer en kad motorene.  (Minimalt eventuelt)

Vurderer sterkt det samme i min båt, men ikke tema hvis jeg ikke kan gå opp en propp størrelse. Da fra B5 til B6

Rett meg gjerne hvis det er noe jeg roter veldig med her nå.

 

Mvh Terje

 

 

 

WGM36

WGM36

Dieselfan skrev;

 

Du skriver 290 drev men er det DPE med 1.78 utveksling du har ? ? og ca C4 propeller.?

Ha i bakhodet at KAD44 og 300 begge "buzzer" motorene gjennom girskiftet....  og det er ikke uten grunn.

Hyundai 270 er en tøffing og ligger mellom KAD44 og KAD300 effektmessig. Det er opplest og vedtatt at DPE ikke takler KAD300...

Dreiemomentet for H S270 har jeg ikke tilgjengelig men antar at det ligger rett over KAD44.

Ville ikke satt opp med  toppfart i tankene... skal du få timer på drevene så bør du bygge "buzzing" og du bør gå ned en halv propellstørrelse...

 

Kan H S270 leveres med "buzzing" i dag ?

 

Hei Dieselfan

 

THE BUSHINGS volvo penta c prop.

Much more than a piece of rubber! Each propeller has its bushing specifically adapted to handle turning and pulling

forces. The bushing gets its final shape and performance when the correct fastening torque is applied. Essential for

smooth shifting and long drive-train Lifetime.

 

Har ikke hørt om buzzing på diesel motorer, men godt mulig det er vanlig.

Men lurer mest på hva du mener med betydelig større motstand i vannet på c3 kontra c6, tar det for gitt at c6 er den med størst stigning.

Så går man vel ikke ned en halv prop størrelse med sterkere motor, blir jo ren galskap i forhold til å få riktig og økonomisk turtall i marsj hastigheter.

Bedre å bruke hodet når båten skal opp i plan, det er der man knekker dreva, eller når båten går tungt i halvplan.

Kan ikke se noen problem med å kjøre denne båten i økonomiske hastigheter med disse motorene, selv full gass vil ikke drepe drevene noe mer en kad motorene.

Vurderer sterkt det samme i min båt, men ikke tema hvis jeg ikke kan gå opp en propp størrelse. Da fra B5 til B6

Rett meg gjerne hvis det er noe jeg roter veldig med her nå.

 

Mvh Terje

 

 

 

WGM36

WGM36

Du skriver 290 drev men er det DPE med 1.78 utveksling du har ? ? og ca C4 propeller.?

Ha i bakhodet at KAD44 og 300 begge "buzzer" motorene gjennom girskiftet....  og det er ikke uten grunn.

Hyundai 270 er en tøffing og ligger mellom KAD44 og KAD300 effektmessig. Det er opplest og vedtatt at DPE ikke takler KAD300...

Dreiemomentet for H S270 har jeg ikke tilgjengelig men antar at det ligger rett over KAD44.

Ville ikke satt opp med  toppfart i tankene... skal du få timer på drevene så bør du bygge "buzzing" og du bør gå ned en halv propellstørrelse...

 

Kan H S270 leveres med "buzzing" i dag ?

 

Hei Dieselfan

 

THE BUSHINGS volvo penta c prop.

Much more than a piece of rubber! Each propeller has its bushing specifically adapted to handle turning and pulling

forces. The bushing gets its final shape and performance when the correct fastening torque is applied. Essential for

smooth shifting and long drive-train Lifetime.

 

Har ikke hørt om buzzing på diesel motorer, men godt mulig det er vanlig.

Men lurer mest på hva du mener med betydelig større motstand i vannet på c3 kontra c6, tar det for gitt at c6 er den med størst stigning.

Så går man vel ikke ned en halv prop størrelse med sterkere motor, blir jo ren galskap i forhold til å få riktig og økonomisk turtall i marsj hastigheter.

Bedre å bruke hodet når båten skal opp i plan, det er der man knekker dreva, eller når båten går tungt i halvplan.

Kan ikke se noen problem med å kjøre denne båten i økonomiske hastigheter med disse motorene, selv full gass vil ikke drepe drevene noe mer en kad motorene.

Vurderer sterkt det samme i min båt, men ikke tema hvis jeg ikke kan gå opp en propp størrelse. Da fra B5 til B6

Rett meg gjerne hvis det er noe jeg roter veldig med her nå.

 

Mvh Terje

 

 

 

WGM36

WGM36

Du skriver 290 drev men er det DPE med 1.78 utveksling du har ? ? og ca C4 propeller.?

Ha i bakhodet at KAD44 og 300 begge "buzzer" motorene gjennom girskiftet....  og det er ikke uten grunn.

Hyundai 270 er en tøffing og ligger mellom KAD44 og KAD300 effektmessig. Det er opplest og vedtatt at DPE ikke takler KAD300...

Dreiemomentet for H S270 har jeg ikke tilgjengelig men antar at det ligger rett over KAD44.

Ville ikke satt opp med  toppfart i tankene... skal du få timer på drevene så bør du bygge "buzzing" og du bør gå ned en halv propellstørrelse...

 

Kan H S270 leveres med "buzzing" i dag ?

 

Hei Dieselfan

 

THE BUSHINGS volvo penta c prop.

Much more than a piece of rubber! Each propeller has its bushing specifically adapted to handle turning and pulling

forces. The bushing gets its final shape and performance when the correct fastening torque is applied. Essential for

smooth shifting and long drive-train Lifetime.

 

Har ikke hørt om buzzing på diesel motorer, men godt mulig det er vanlig.

Men lurer mest på hva du mener med betydelig større motstand i vannet på c3 kontra c6, tar det for gitt at c6 er den med størst stigning.

Så går man vel ikke ned en halv prop størrelse med sterkere motor, blir jo ren galskap i forhold til å få riktig og økonomisk turtall i marsj hastigheter.

Bedre å bruke hodet når båten skal opp i plan, det er der man knekker dreva, eller når båten går tungt i halvplan.

Kan ikke se noen problem med å kjøre denne båten i økonomiske hastigheter med disse motorene, selv full gass vil ikke drepe drevene noe mer en kad motorene.

Rett meg gjerne hvis det er noe jeg roter veldig med her nå.

 

Mvh Terje

 

 

 



×
×
  • Create New...