Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Gratulerer med en fantastisk båt som er veldig god i sjøen. Bildet viser undertegnede i min Fjord 24 Weekender, en 1980 modell med en AQAD 225 hk V-8 motor på 225 hk med et 280 drev. Så vidt jeg husker er båten konstruert av Norges kanskje mest anerkjente konstruktør: Eivind Amble. Hans genistrek, som seinere ble kopiert av veldig mange andre båtbyggere var minikabinen under brodekket. Jeg kjøpte min i 1985 og hadde den i ca 10. år. Stor sorg den dagen jeg solgte den. Båten er 7,25 m lang, 2,91 m bred, har en dødvekt på 2.400kg, har en dødreis på (så vidt jeg husker) 24 grader. (Skroget i bunn bak er ca. 5 cm tykt, en venn av meg hadde samme type båt og satt inn et monster av en Cummings diesel V-8, på tross av veldig god plass i mototrommet fikk han problemer med kjølevannsinntaket, fikk det ikke til via drevet - så han borret hull i bunn av båten for å få det til. Derfor vet jeg det. Båten tåler godt airtime :smiley:) Båten ble etterfulgt med modellen Fjord 725 SE, samme skrog, litt annerledes overbygg , men stort sett samme innredning i forpiggen og i cockpit. 

KOS deg med en veldig god og trygg båt :thumbsup::smiley:

til båtplassen.jpg

tom Cognac

tom Cognac

Gratulerer med en fantastisk båt som er veldig god i sjøen. Bildet viser undertegnede i min Fjord 24 Weekender, en 1980 modell med en AQAD 225 hk V-8 motor på 225 hk med et 280 drev. Så vidt jeg husker er båten konstruert av Norges kanskje mest anerkjente konstruktør: Eivind Amble. Hans genistrek, som seinere ble kopiert av veldig mange andre båtbyggere var minikabinen under brodekket. Jeg kjøpte min i 1985 og hadde den i ca 10. år. Stor sorg den dagen jeg solgte den. Båten er 7,25 m lang, 2,91 m bred, har en dødvekt på 2.400kg, har en dødreis på (så vidt jeg husker) 24 grader. (Skroget i bunn bak er ca. 5 cm tykt, en venn av meg hadde samme type båt og satt inn et monster av en Cummings diesel V-8, på tross av veldig god plass i mototrommet fikk han problemer med kjølevannsinntaket, fikk det ikke til via drevet - så han borret hull i bunn av båten for å få det til. Derfor vet jeg det. Båten tåler godt airtime :smiley:) Båten ble etterfulgt med modellen Fjord 725 SE, samme skrog, litt annerledes overbygg , men stort sett samme innredning i forpiggen og i cockpit. 

til båtplassen.jpg



×
×
  • Create New...