PiperBill Startet 15.September.2017 Link til dette innlegget Startet 15.September.2017 Skal overhaler en Eberspächer D3LC Compact. Setter in ny glødeplug og filter (screen) samt oppgraderer til en digital tidsur med diagnostik. Denne her: http://www.ebay.com/itm/EBERSPACHER-70110005-12V-24V-D1LC-D3LC-COMPACT-D5LC-HEATER-7-DAY-DIGITAL-TIMER/321643576204 Har bare en enkle vrideknapp nå. Også begynner alt av tetningssement å smuldre opp. Regner med at jeg må fjerne alt og ha på ny MEN hva skal jeg bruke? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Fearline cornice Svart 15.September.2017 Link til dette innlegget Svart 15.September.2017 Har nettopp puslet I hop en eber d3l.omtalt I enn annen tråd her på forumet.der pakningene var helt oppsmuldret.laget nye pakkning er av ett hardt varmebestandig stoff som heter grafitt.og skal tåle mye varme.bygde opp med flere lag til rett tykkelse.sprøtt materialesom må skjæres med skarp kniv.pusset det til med stål ull nr.o. Slik att det passet inn I kammeret og rundt vifte motor.det har fungert nå I flere helger og ser ut til å være tett. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 16.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Fant ikke noe som het Grafitt. Nå mente jeg det varmebestandig fuge som brukes der hvor luft og eksosrør kobles til. Kanskje det er det samme som brukes på vedovn og slik. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Sea Major Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Hvis du tenker på tetning rundt eksosslangen og stussen på varmeren så gjorde jeg nettopp det samme, og brukte en tube med "Monteringspasta" fra biltema. Den herder når det blir varmt og tåler 1000 graders varme. Det ble i alle fall tett hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.