Bruflaat
Liten update! Tok opp båten tidlig i Januar som nå viser seg og ha vært en god beslutning med tanke på været som herjer i sør om dagen!
Videre har det ikke blitt gjort stort på denne balja! Har heller brukt tid til å organisere verksted og eiendom forøvrig, slik er det alltids nok å gjøre. Har også begynt på spleising av line tau, tar mildt sagt noen forsøk når man aldri har gjort slikt før, satser på å sette line med 500-700krok i April en gang, kan bli spennende! Venter fortsatt på hva Fiskeridirektoratet bestemmer seg for med leppefiske i år, men har ihvertfall utstyret klart, mangler riktignok oksygenmåleren som jeg venter med(koster jo skjorta den og).
Har også klart å lete fram ny aksel, hylse og propell på eiendommen, utrolig hva man finner. Propellen jeg har nå er 33cm i diameter og den jeg fant er 40cm, så håper og få denne til og passe. Noen som har erfaring med å lage mal over bladene og slipe av noen cm? Vanvittig lite lyst til å bruke 4700,- på ny propell så tenker dette kan være et godt forsøk på en gammel sleipner propell.
Skal bli godt med vår og få malt og gjort balja helt ferdig!