Jump to content

Edit History

John_Kr

John_Kr

Kanskje et vanskelig spørsmål, men jeg prøver ...

Prøver å innhente litt lære rundt propellvalg og om " Gear Ratio" på undervannshuset har noe betydning for valg av stigning på propellen.

Min 2014 Evinrude G1 motor (er solgt) som har et gearforholdet på 1.86:1, mens den nye G2 motoren (har bestilt) har et gearforhold på 2.17:1.

Hvordan blir regnestykket eller beregningsverdiene med den nye undervannshuset. Finner ikke G2 motoren i noen propellkalkulatorer. Er forskjellen så liten at man kan se bort fra dette forholdet?

Vil bare legge til at forskjellen på båt/motor er kun G1 motor (150 HO) til G2 motor.

John_Kr

John_Kr

Kanskje et vanskelig spørsmål, men jeg prøver ...

Prøver å innhente litt lære rundt propellvalg og om " Gear Ratio" på undervannshuset har noe betydning for valg av stigning på propellen.

Min 2014 Evinrude G1 motor (er solgt) som har et gearforholdet på 1.86:1, mens den nye G2 motoren (har bestilt) har et gearforhold på 2.17:1.

Hvordan blir regnestykket eller beregningsveriene med den nye undervannshuset. Finner ikke G2 motoren i noen propellkalkulatorer. Er forskjellen så liten at man kan se bort fra dette forholdet? Vil bare legge til at forskjellen på båt/motor er kun G1 motor (150 HO) til G2 motor.

• Create New...