Jump to content

Edit History

John_Kr

John_Kr

Det blir 150 HO ..., samme som sist.

Jeg prøvde flere Viper propeller på G1, vet ikke, men de likte jeg ikke, hadde vibrasjon på dem alle.

Rebel har jeg ikke prøvd.

Hvilken vurdering gjør du rund en 4-blader da? På G1 så sa Leverandøren og Nordkapp at en 4-blader ikke vil fungere på denne båten, jeg rakk aldri prøvd det. Mitt problem er at jeg har så stor tro på en 4-blader at jeg er neste blind for andre løsninger, jeg trengs å bli overbevist for andre løsninger.

Når jeg hevet motoren på topp så ble den vanskelig å trimme, den spant ekstremt lett og du måtte kjenne båten godt for å finne rette vinkel på motoren for å få den til å gå optimalt. Derfor kan det være fornuftig denne gangen å gå for en 4-blader og fortsatt høy montering.

Må jeg gå for en Raker II/22 HO, så tror jeg motoren må ned et hull. På G1 så var denne propellen tung å dra, men på G2 så kan den passe vesentlig berdre med lavere gear.

Nå har Mercury mange svært gode propeller (lest tester), men det vil jeg nok ikke få med på kjøpet, vil nok måtte forholde meg til Evinrude.

John_Kr

John_Kr

Det blir 150 HO ..., samme som sist.

Jeg prøvde flere Viper propeller på G1, vet ikke, men de likte jeg ikke, hadde vibrasjon på dem alle. Rebel har jeg ikke prøvd.

Hvilken vurdering gjør du rund en 4-blader da? På G1 så sa Leverandøren og Nordkapp at en 4-blader ikke vil fungere på denne båten, jeg rakk aldri prøvd det.

Når jeg hevet motoren på topp så ble den vanskelig å trimme, den spant ekstremt lett og du måtte kjenne båten godt for å finne rette vinkel på motoren for å få den til å gå optimalt. Derfor kan det være fornuftig denne gangen å gå for en 4-blader og fortsatt høy montering.

Nå har Mercury mange svært gode propeller, men det vil jeg nok ikke få med på kjøpet, vil nok måtte forholde meg til Evinrude.

• Create New...