Jump to content

Kjøpe tresjark som har sunket

Krabbefiskern

Recommended Posts

Hei!

Har sett på en sjark og fått opplyst at denne sank i forrige eiers eie pga. mye snø på dekk, samt ett hull over vannlinjen som i utgangspunktet var beregnet for lensing..Nå"tettet igjen. Skroget er av typen "Kjøpstad" og ser ut til å være i bra stand, skal sies at jeg er en amatør og har kun inspisert visuelt. Alt så greit ut. Vet at båten har blitt overhalt, samt at motoren har fått ny startmotor og dynamo. Motor av type: Iveco. 
- Båten gikk fint, startet lett. - Hva bør jeg passe meg for? Burde jeg la være å kjøp båten? Er personlig mest redd for skade på motor mtp. at båten har vært under vann helt, eller delvis. (Uvisst)

Alle råd settes stor pris på. 

På forhånd takk! :thumbsup:

Høres helt greit ut dette. Som Sjeldenutpå sier, vær obs på elektrisk anlegg og utstyr. Så lenge motoren går greit er den helt OK, og skroget tar ikke skade av vann. Elektronikk, belysning, kabler mm liker det ikke like godt. Men dette er mest sannsynlig skiftet etter forliset. Så hvis alt ser greit ut, er det etter all sannsynlighet greit også. Utstyr som ser ut til å være eldre enn forliset lever kanskej på lånt tid. Men noe er det alltid med gammel båt da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...