Jump to content

styrehjelm vp290 knakk

båtfyren

Recommended Posts

I går var det supert vær og kona ville på sjøen. Det gjorde vi og etter endt tur inne i hjemmehavn mistet jeg styring. uansett hva jeg gjorde gikk jeg i ring.  Jeg er lite motivert til å treffe de 45ft nye seilbåter så pulsen gikk opp en del. heldigvis ble jeg blåst ut av havna og kunne på vei ut kaste tau til noen på land. Etter en stund med forhaling ligger jeg på min plass i havna.

Så heldig som jeg var skal det nesten ikke være mulig. Ingen båter eller folk kom til skade :-)

Når jeg går bak på badeplattform ligger hjelm helt løst. Det knakk helt oppe hvor styre staget er festet på innsiden.  Ny hjelm må bestilles og her kommer mine spørsmål.

1.  Hva annet bør byttes på styring nå som båten skal på land ? alt av foringer og lignende er byttet for 3 mnd siden.

2. Jeg er 99% sikker på at dette skyldes korrosjon ettersom det var noe pitting når hjelm ble montert inn for 3 mnd siden. (gjett om angrer på å ta en shortcut) Hvilke andre årsaker kan få hjelmen til å knekke ?

Takk

Båtfyren

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...