båtfyren Startet 17.September.2017 Del på Facebook Startet 17.September.2017 I går var det supert vær og kona ville på sjøen. Det gjorde vi og etter endt tur inne i hjemmehavn mistet jeg styring. uansett hva jeg gjorde gikk jeg i ring. Jeg er lite motivert til å treffe de 45ft nye seilbåter så pulsen gikk opp en del. heldigvis ble jeg blåst ut av havna og kunne på vei ut kaste tau til noen på land. Etter en stund med forhaling ligger jeg på min plass i havna. Så heldig som jeg var skal det nesten ikke være mulig. Ingen båter eller folk kom til skade :-) Når jeg går bak på badeplattform ligger hjelm helt løst. Det knakk helt oppe hvor styre staget er festet på innsiden. Ny hjelm må bestilles og her kommer mine spørsmål. 1. Hva annet bør byttes på styring nå som båten skal på land ? alt av foringer og lignende er byttet for 3 mnd siden. 2. Jeg er 99% sikker på at dette skyldes korrosjon ettersom det var noe pitting når hjelm ble montert inn for 3 mnd siden. (gjett om angrer på å ta en shortcut) Hvilke andre årsaker kan få hjelmen til å knekke ? Takk Båtfyren Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 Jeg knakk min for tre måneder siden. Bakket på en moring, så var det gjort. Skade for 10.000 kr. Repratør fikk tak i en brukt hjelm. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
båtfyren Svart 18.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2017 Faxen, hvor knakk din hjelm ? Min knakk helt oppe der hvor "klem" staget er inne i båten. i grunnen forstår jeg ikke hvorfor det knakk. Lurer på om det er noe annet som kan ha ført til dette havari eller om det er tretthet/korrosjon som er årsaken. Båtfyren Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 19.September.2017 Del på Facebook Svart 19.September.2017 Den gamle forsvant i sjøen, så jeg vet ikke. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.