Jump to content

Edit History

Viksund 830

Viksund 830

Da var det min tur med et lite uhell...

Dette skjedde da jeg reverserte ut av støa på hytta, og det kom ufine lyder.

Satt båten i fri, og hoppet ned på badeplattformen for å se om jeg hadde fått et tau/teine i propellen, men det jeg ser er at  roret er snudd inn mot propell i en svært unaturlig stilling.

Lang historie kort, Kilen til styrearmen for rorakselen kom ut av sporet sitt og jeg mistet styringen, når jeg da reverserte sugde propellen roret inn mot seg og resultatet ble at alle vingene på propellene ble skjeve. 

DSC_0433.JPG.1e644dc43df305215ae5000b48963dd6.JPG

DSC_0437.JPG.1b695fac37a51b4d6a5d1cc63f6e15a1.JPG

DSC_0440.JPG.6245f3d9c927ac105618cd6adb362ddd.JPG

 

Naturlig nok så høytrykksspylte jeg båten når den kom på land, og rotordysen flekket av en del bunnstoff.

Det bar så flekkete at jeg tenkte at her må jeg gjøre noen tiltak mer enn normalt...

DSC_0455.JPG.3f3ce1f8832072fed30451c114d13e29.JPG

DSC_0461.JPG.3cf8a9202274d7c664c0baaa1d84351f.JPG

DSC_0463.JPG.6edd4d2ade63a4c8efb35ddb433be0d2.JPG

 

Jeg har tidligere sett at det kan se ut som om båten bare har vært bunnstoffet tidligere, jeg har primet felt som har flasset, men denne gangen tenkte jeg å gå grundigere til verks.

Båten skal sandblåses, eller ihvertfall fjerne bunnstoff.... Jeg fikk et firma til å komme å gjøre det, og det tok 4 timer og jeg var fornøyd.

Jeg forventet selvfølgelig at det ville komme frem noen skjulte feil, men tenkte det var bedre å få gjort alt grundig.

DSC_0465.JPG.b454f4c5dd596383bdb5ab7857ae1aa8.JPGDSC_0467.JPG.5b71672a709254874ad93e7f2997c3e9.JPG

At det var noen porer hadde jeg forventet, men jeg ble litt usikker på om det kanskje var noe mer....

Ser også at de har gjort en jobb på kjølen på ett eller annet tidspunkt.

Og i kveld fikk jeg det bekreftet, båten har plastpest.....

 

Det er mange porer som er åpnet, men jeg så i lyset fra bilen nå i kveld at der fortsatt er en del blærer som ikke er åpnet, trykket på dem og fuktighet kom ut......

 

 

Så da er spørsmålet hva er veien videre??

Jeg har fått tips om at jeg må fjerne all coat, få båten tørr, behandle med antipest og deretter coate båten på nytt...

Hva tenker o'store guruer her på BP..

 

Viksund 830

Viksund 830

Da var det min tur med et lite uhell...

Dette skjedde da jeg reverserte ut av støa på hytta, og det kom ufine lyder.

Satt båten i fri, og hoppet ned på badeplattformen for å se om jeg hadde fått et tau/teine i propellen, men det jeg ser er at  roret er snudd inn mot propell i en svært unaturlig stilling.

Lang historie kort, Kilen til styrearmen for rorakselen kom ut av sporet sitt og jeg mistet styringen, når jeg da reverserte sugde propellen roret inn mot seg og resultatet ble at alle vingene på propellene ble skjeve. 

DSC_0433.JPG.1e644dc43df305215ae5000b48963dd6.JPG

DSC_0437.JPG.1b695fac37a51b4d6a5d1cc63f6e15a1.JPG

DSC_0440.JPG.6245f3d9c927ac105618cd6adb362ddd.JPG

 

Naturlig nok så høytrykksspylte jeg båten når den kom på land, og rotordysen flekket av en del bunnstoff.

Det bar så flekkete at jeg tenkte at her må jeg gjøre noen tiltak mer enn normalt...

DSC_0455.JPG.3f3ce1f8832072fed30451c114d13e29.JPG

DSC_0461.JPG.3cf8a9202274d7c664c0baaa1d84351f.JPG

DSC_0463.JPG.6edd4d2ade63a4c8efb35ddb433be0d2.JPG

 

Jeg har tidligere sett at det kan se ut som om båten bare har vært bunnstoffet tidligere, jeg har primet felt som har flasset, men denne gangen tenkte jeg å gå grundigere til verks.

Båten skal sandblåses, eller ihvertfall fjerne bunnstoff.... Jeg fikk et firma til å komme å gjøre det, og det tok 4 timer og jeg var fornøyd.

Jeg forventet selvfølgelig at det ville komme frem noen skjulte feil, men tenkte det var bedre å få gjort alt grundig.

DSC_0465.JPG.b454f4c5dd596383bdb5ab7857ae1aa8.JPGDSC_0467.JPG.5b71672a709254874ad93e7f2997c3e9.JPG

At det var noen porer hadde jeg forventet, men jeg ble litt usikker på om det kanskje var noe mer....

Ser også at de har gjort en jobb på kjølen på ett eller annet tidspunkt.

Og i kveld fikk jeg det bekreftet, båten har plastpest.....

 

Det er mange porer som er åpnet, men jeg så i lyset fra bilen nå i kveld at der fortsatt er en del blærer som ikke er åpnet, trykket på dem og fuktighet kom ut......

 

 

Så da er spørsmålet hva er veien videre??

Jeg har fått tips om at jeg må fjerne all coat, få båten tørr, behandle med antipest og deretter coate båten på nytt...

Hva tenker o'store guruer her på BP..

 

Viksund 830

Viksund 830

Da var det min tur med et lite uhell...

Dette skjedde da jeg reverserte ut av støa på hytta, og det kom ufine lyder.

Satt båten i fri, og hoppet ned på badeplattformen for å se om jeg hadde fått et tau/teine i propellen, men det jeg ser er at  roret er snudd inn mot propell i en svært unaturlig stilling.

Lang historie kort, Kilen til styrearmen for rorakselen kom ut av sporet sitt og jeg mistet styringen, når jeg da reverserte sugde propellen roret inn mot seg og resultatet ble at alle vingene på propellene ble skjeve. 

DSC_0433.JPG.1e644dc43df305215ae5000b48963dd6.JPG

DSC_0437.JPG.1b695fac37a51b4d6a5d1cc63f6e15a1.JPG

DSC_0440.JPG.6245f3d9c927ac105618cd6adb362ddd.JPG

 

Naturlig nok så høytrykksspylte jeg båten når den kom på land, og rotordysen flekket av en del bunnstoff.

Det bar så flekkete at jeg tenkte at her må jeg gjøre noen tiltak mer enn normalt...

DSC_0455.JPG.3f3ce1f8832072fed30451c114d13e29.JPG

DSC_0461.JPG.3cf8a9202274d7c664c0baaa1d84351f.JPG

DSC_0463.JPG.6edd4d2ade63a4c8efb35ddb433be0d2.JPG

 

Jeg har tidligere sett at det kan se ut som om båten bare har vært bunnstoffet tidligere, jeg har primet felt som har flasset, men denne gangen tenkte jeg å gå grundigere til verks.

Båten skal sandblåses, eller ihvertfall fjerne bunnstoff.... Jeg fikk et firma til å komme å gjøre det, og det tok 4 timer og jeg var fornøyd.

Jeg forventet selvfølgelig at det ville komme frem noen skjulte feil, men tenkte det var bedre å få gjort alt grundig.

DSC_0465.JPG.b454f4c5dd596383bdb5ab7857ae1aa8.JPGDSC_0467.JPG.5b71672a709254874ad93e7f2997c3e9.JPG

At det var noen porer hadde jeg forventet, men jeg ble litt usikker på om det kanskje var noe mer....

Ser også at de har gjort en jobb på kjølen på ett eller annet tidspunkt.

Og i kveld fikk jeg det bekreftet, båten har plastpest.....

 

Det er mange porer som er åpnet, men jeg så i lyset fra bilen nå i kveld at der fortsatt er en del blærer som ikke er åpnet, trykket på dem og fuktighet kom ut......

 

 

Så da er spørsmålet hva er veien videre??

Jeg har fått tips om at jeg må fjerne all coat, få båten tørr, behandle med antipest og deretter coate båten på nytt...

Hva tenker o'store guruer her på BP..

 

DSC_0468.JPG

DSC_0436.JPG

DSC_0438.JPG

DSC_0439.JPG

DSC_0460.JPG

DSC_0462.JPG

DSC_0464.JPG

DSC_0466.JPG

DSC_0469.JPG

DSC_0470.JPG

DSC_0471.JPG

DSC_0472.JPG

DSC_0474.JPG

Viksund 830

Viksund 830

Da var det min tur med et lite uhell...

Dette skjedde da jeg reverserte ut av støa på hytta, og det kom ufine lyder.

Satt båten i fri, og hoppet ned på badeplattformen for å se om jeg hadde fått et tau/teine i propellen, men det jeg ser er at  roret er snudd inn mot propell i en svært unaturlig stilling.

Lang historie kort, Kilen til styrearmen for rorakselen kom ut av sporet sitt og jeg mistet styringen, når jeg da reverserte sugde propellen roret inn mot seg og resultatet ble at alle vingene på propellene ble skjeve. 

DSC_0433.JPG.1e644dc43df305215ae5000b48963dd6.JPG

DSC_0437.JPG.1b695fac37a51b4d6a5d1cc63f6e15a1.JPG

DSC_0440.JPG.6245f3d9c927ac105618cd6adb362ddd.JPG

 

Naturlig nok så høytrykksspylte jeg båten når den kom på land, og rotordysen flekket av en del bunnstoff.

Det bar så flekkete at jeg tenkte at her må jeg gjøre noen tiltak mer enn normalt...

DSC_0455.JPG.3f3ce1f8832072fed30451c114d13e29.JPG

DSC_0461.JPG.3cf8a9202274d7c664c0baaa1d84351f.JPG

DSC_0463.JPG.6edd4d2ade63a4c8efb35ddb433be0d2.JPG

 

Jeg har tidligere sett at det kan se ut som om båten bare har vært bunnstoffet tidligere, jeg har primet felt som har flasset, men denne gangen tenkte jeg å gå grundigere til verks.

Båten skal sandblåses, eller ihvertfall fjerne bunnstoff.... Jeg fikk et firma til å komme å gjøre det, og det tok 4 timer og jeg var fornøyd.

Jeg forventet selvfølgelig at det ville komme frem noen skjulte feil, men tenkte det var bedre å få gjort alt grundig.

DSC_0465.JPG.b454f4c5dd596383bdb5ab7857ae1aa8.JPGDSC_0467.JPG.5b71672a709254874ad93e7f2997c3e9.JPG

At det var noen porer hadde jeg forventet, men jeg ble litt usikker på om det kanskje var noe mer....

Ser også at de har gjort en jobb på kjølen på ett eller annet tidspunkt.

Og i kveld fikk jeg det bekreftet, båten har plastpest.....

 

Det er mange porer som er åpnet, men jeg så i lyset fra bilen nå i kveld at der fortsatt er en del blærer som ikke er åpnet, trykket på dem og fuktighet kom ut......

 

 

Så da er spørsmålet hva er veien videre??

Jeg har fått tips om at jeg må fjerne all coat, få båten tørr, behandle med antipest og deretter coate båten på nytt...

Hva tenker o'store guruer her på BP..

 

DSC_0468.JPG

DSC_0436.JPG

DSC_0438.JPG

DSC_0439.JPG

DSC_0460.JPG

DSC_0462.JPG

DSC_0464.JPG

DSC_0466.JPG

DSC_0469.JPG

DSC_0470.JPG

DSC_0471.JPG

DSC_0472.JPG

DSC_0474.JPG

Viksund 830

Viksund 830

Da var det min tur med et lite uhell...

Dette skjedde da jeg reverserte ut av støa på hytta, og det kom ufine lyder.

Satt båten i fri, og hoppet ned på badeplattformen for å se om jeg hadde fått et tau/teine i propellen, men det jeg ser er at  roret er snudd inn mot propell i en svært unaturlig stilling.

Lang historie kort, Kilen til styrearmen for rorakselen kom ut av sporet sitt og jeg mistet styringen, når jeg da reverserte sugde propellen roret inn mot seg og resultatet ble at alle vingene på propellene ble skjeve. 

DSC_0433.JPG.1e644dc43df305215ae5000b48963dd6.JPG

DSC_0437.JPG.1b695fac37a51b4d6a5d1cc63f6e15a1.JPG

DSC_0440.JPG.6245f3d9c927ac105618cd6adb362ddd.JPG

 

Naturlig nok så høytrykksspylte jeg båten når den kom på land, og rotordysen flekket av en del bunnstoff.

Det bar så flekkete at jeg tenkte at her må jeg gjøre noen tiltak mer enn normalt...

DSC_0455.JPG.3f3ce1f8832072fed30451c114d13e29.JPG

DSC_0461.JPG.3cf8a9202274d7c664c0baaa1d84351f.JPG

DSC_0463.JPG.6edd4d2ade63a4c8efb35ddb433be0d2.JPG

 

Jeg har tidligere sett at det kan se ut som om båten bare har vært bunnstoffet tidligere, jeg har primet felt som har flasset, men denne gangen tenkte jeg å gå grundigere til verks.

Båten skal sandblåses, eller ihvertfall fjerne bunnstoff.... Jeg fikk et firma til å komme å gjøre det, og det tok 4 timer og jeg var fornøyd.

Jeg forventet selvfølgelig at det ville komme frem noen skjulte feil, men tenkte det var bedre å få gjort alt grundig.

DSC_0465.JPG.b454f4c5dd596383bdb5ab7857ae1aa8.JPGDSC_0467.JPG.5b71672a709254874ad93e7f2997c3e9.JPG

At det var noen porer hadde jeg forventet, men jeg ble litt usikker på om det kanskje var noe mer....

Ser også at de har gjort en jobb på kjølen på ett eller annet tidspunkt.

Og i kveld fikk jeg det bekreftet, båten har plastpest.....

 

Det er mange porer som er åpnet, men jeg så i lyset fra bilen nå i kveld at der fortsatt er en del blærer som ikke er åpnet, trykket på dem og fuktighet kom ut......

DSC_0476.JPG.9cc877b3f39d71835a6bfcbf580a48c5.JPG

 

Så da er spørsmålet hva er veien videre??

Jeg har fått tips om at jeg må fjerne all coat, få båten tørr, behandle med antipest og deretter coate båten på nytt...

Hva tenker o'store guruer her på BP..

 

DSC_0468.JPG

DSC_0436.JPG

DSC_0438.JPG

DSC_0439.JPG

DSC_0460.JPG

DSC_0462.JPG

DSC_0464.JPG

DSC_0466.JPG

DSC_0469.JPG

DSC_0470.JPG

DSC_0471.JPG

DSC_0472.JPG

DSC_0474.JPG



×
×
  • Create New...