is_620 Svart 20.September.2017 Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 når jeg er kommet så langt med klargjøring av båten at det bare er polering igjen, så er det å sammenligne med dessert, konjakk og en sigar etter en bedre middag. det lukter godt , det er behagelig å bedrive , og når man er ferdig oppleves en fullstendig ro, harmoni og lykkefølelse. ( vil være ærlig og tilstå at jeg har flere båter og det er bare en av de som blir polert, og på den har deler av skroget blitt malt med 2-komponent lakk ) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 20.September.2017 Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 Pinkvin skrev for 20 timer siden: Om den ikke er polert på mange år og er "helmatt" så er det vel ganske mye arbeid som må til..? Eller kan en bare kline til med polish rett på? Ser for meg at det vil bli skjoldete og fælt... Jeg forestiller meg først grundig vaske, så en eller annen behandling for å få tilbake riktig farge, noe gugge med oxalsyre eller noe. Så rubbing for å få fjerna oksidert gelcoat. Så minst to lag med polish eller noe... Blir jo uhorvelig mye arbeid såvidt jeg kan begripe.. Ideelt sett ja, men det er utrolig hvor mye en runde med nano klarer å gjøre. Faktisk så kan du "vaske" båten med litt nano på en liten svamp. Særlig på eksosutsatte områder så er det utrolig hvor mye den klarer å utrette. Selv så går jeg over antisklidekket med litt nano når det begynner å bli litt skittent. "Bivirkningen" med dette er at den faktisk blir ganske så blank Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.September.2017 Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 Men ikke glatt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kjellg Svart 20.September.2017 Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 (redigert) Mouche skrev for 2 timer siden: Men ikke glatt? Ikke glatt, nei. Mulig jeg ikke jobber den så mye inn at det blir glatt men har funnet ut at nano er helt greit å bruke på antiskli. Redigert 20.September.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.