Jump to content

Edit History

Sleipner93

Sleipner93

Oppnår korrekt turtall på full fart og ca 22kn. (Har ikke målt med laser om turteller er riktig). 200hk Ford Turbofour med Hurth V gir. Problemet er at båten går omtrent 5kn på tomgang. Dette restulterer i ekstremt hard innkobling som hverken er bra for gir, demperplate og motorfester. Det er heller ikke gunstig å manøvrere med slik det er nå. Jeg har sluregir men funnet ut at dette ikke egner seg å manøvrere med. 

 

Kan det være mulig å gå ned i propelldiameter og opp i stigning for å få mer slipp men fortsatt beholde farten? 

 

Meninger/erfaringer...? 

 

 

Sleipner93

Sleipner93

Oppnår korrekt turtall på full fart og ca 22kn. (Har ikke målt med laser om turteller er riktig). 200hk Ford Turbofour med Hurth V gir. Problemet er at båten går omtrent 5kn på tomgang. Dette restulterer i ekstremt har innkobling som hverken er bra for gir, demperplate og motorfester. Det er heller ikke gunstig å manøvrere med slik det er nå. Jeg har sluregir men funnet ut at dette ikke egner seg å manøvrere med. 

 

Kan det være mulig å gå ned i propelldiameter og opp i stigning for å få mer slipp men fortsatt beholde farten? 

 

Meninger/erfaringer...? 

 

 



×
×
  • Create New...