Sleipner93
Nemo : Tomgangen lå på 750ca ved varm motor. Vet ikke hva slags stigning/diameter men vil på land for å få sjekket dette, hva slags diameter/stigning har du?
LM9725 : Nå har jeg lite erfaring fra sluregir tidligere men det har kanskje du? Når jeg drar i slurespaken når giret er innkoblet kommer jeg først til ett punkt hvor girent begynner å slippe, dette oppleves som en liten bråbrems da båten fort går ned 1,5knop i fart, omtrent momentant. Drar jeg deretter mer i slurespaken, har jeg fin regulering nedover. Men jeg kan ikke slure så mye at propellen ikke snurrer i det hele tatt. (?) Hvordan en slik ventil egentlig skal oppføre seg vet jo ikke da jeg ikke har hatt noe slikt før, men du har kanskje erfaring?
Bruker jeg slurekoblingen vil tillegging/manøvrering risikerer jeg at når jeg kobler fra forover til akterover at giren ikke kobles inn eventuelt tar det laang tid (men om den først gjør det så er det ikke momentant men mer som man løser en clutch på bil.) I manualen på slureventilen står det også beskrevet at det ikke er egnet til manøvrering pga. Lang responstid på innkobling. Så det hele virker for meg til å være ok. Men du har kanskje andre erfaringer ?