Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Bildet er nok noe mer nyansert.

 

4 taktere blir lettere og lettere. 20hk Suzuki veier bare 6 kg mer enn en Yamaha V max jr som gir 15 hk maks. Og en 20 hk totakt fra Yamaha vier 4 kg mer enn Suzuki 4 takteren. 

 

Men på mindre motorer har fortsatt 4 takterne et vektproblem. Men man må se på hva man kjøper også. Kjøper man en nedtrimmet 15 hk (som feks Yamaha 9,9 sport) er den 10 kg tyngre  enn den rene 9,9 hester.  Suzuki leverer forøvrikg sin lette 20 hester som både 9,9 og 15 hester. 

 

Totaktere selges fortsatt i deler av verden. Men ikke i EU 

Bitteliten

Bitteliten

Bildet er nok noe mer nyansert.

 

4 taktere blir lettere og lettere. 20hk Suzuki veier bare 6 kg mer enn en Yamaha V max jr som gir 15 hk maks. Og en 20 hk totakt fra Yamaha vier 4 kg mer enn Suzuki 4 takteren. 

 

Men på mindre motorer har fortsatt 4 takterne et vektproblem. Men man må se på hva man kjøper også. Kjøper man en nedtrimmet 15 hk (som feks Yamaha 9,9 sport) er den 10 kg tyngre  enn den rene 9,9 hester.  Suzuki leverer forøvrikg sin lette 20 hester som både 9,9 og 15 hester. 

 

Totaktere selges fortsatt i deler av verden. Men ikke i EU 



×
×
  • Create New...