Hskaadel Startet 19.September.2017 Link til dette innlegget Startet 19.September.2017 Herwa ? Hei, har kjøpt en Herwa som jeg ikke finner informasjon om på nettet, båten er 7-8 meter lang (kommer med nøyaktig mål imorgen) noen som har noe info om denne båt typen? Lurer på om det kan være en Herwa Grimsholm 22, i så tilfelle ble denne kun produsert i 15 eksemplarer i 1965. båten er et oppussingsobjekt som vi egentlig har tenkt og skjære toppen av og bruke skroget til fiskebåt. Grunnen til denne forespørselen er at vi er litt nysgjerrige på historien til båten og om det er noe verdi for noen som eventuelt vil renovere den til orginal tilstand? Så om noen har noe info så takk på forhånd. legger ved noen bilder. Mvh. Henning Skådel Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.September.2017 Link til dette innlegget Svart 19.September.2017 Oi, den er det nok synd å skjære av toppen på... Må bare finne rette personen til å pusse den opp. Er et stykke historie det der. Jeg har ikke lykkes å finne bilde av den båten. Jeg foreslår at dere ringer til Hans Bernhard Waarum i Grimstad. Han er sønn av han som bygde opp Herwa. (Min mor jobbet der.) Hans Bernhard kan nok enten historien til båten, eller vet hvor han kan finne den. Jeg vet at Sjøfartsmuseet her nede var interessert i sjeldne eksemplarer, og det er virkelig et sjeldent eksemplar hvis det er en 22" Grimsholm. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hskaadel Svart 20.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 Takker for svar, ja det var det jeg tenkte at vis det eventuelt er den modellen det kun ble bygget 15 stykker av så var det kanskje dumt og skjære den i stykker, skal sjekke saken opp :) mvh Henning Skådel Sitér dette innlegget Link to post
fjordplast Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Her er bilde av pluggen til Grimsholm under bygging. Bilde 3 på denne siden: http://www.agderkultur.no/Herwa/Side1.htm Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.