Jump to content

Er dette Herwa Grimsholm 22?

Hskaadel

Recommended Posts

Herwa ? 

Hei, har kjøpt en Herwa som jeg ikke finner informasjon om på nettet, båten er 7-8 meter lang (kommer med nøyaktig mål imorgen) 

noen som har noe info om denne båt typen? Lurer på om det kan være en Herwa Grimsholm 22, i så tilfelle ble denne kun produsert i 15 eksemplarer i 1965.

båten er et oppussingsobjekt som vi egentlig har tenkt og skjære toppen av og bruke skroget til fiskebåt. 

Grunnen til denne forespørselen er at vi er litt nysgjerrige på historien til båten og om det er noe verdi for noen som eventuelt vil renovere den til orginal tilstand? 

Så om noen har noe info så takk på forhånd.

legger ved noen bilder.

Mvh.

Henning Skådel

IMG_3216.JPG

IMG_3217.JPG

IMG_3218.JPG

IMG_3612.JPG

IMG_3613.JPG

IMG_3057.PNG

IMG_3058.PNG

Oi, den er det nok synd å skjære av toppen på...  Må bare finne rette personen til å pusse den opp. Er et stykke historie det der. Jeg har ikke lykkes å finne bilde av den båten.

Jeg foreslår at dere ringer til Hans Bernhard Waarum i Grimstad. Han er sønn av han som bygde opp Herwa. (Min mor jobbet der.) Hans Bernhard kan nok enten historien til båten, eller vet hvor han kan finne den.

Jeg vet at Sjøfartsmuseet her nede var interessert i sjeldne eksemplarer, og det er virkelig et sjeldent eksemplar hvis det er en 22" Grimsholm.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

• 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...