Jump to content

Volvo penta kad43, erfaringer?

sim3030

Recommended Posts

Her vil du nok få like mange meninger/erfaringer som det er folk. Om det er noe spesiell info du er ute etter kan det være greit å spesifisere. Det er mange tråder om dette, så et kjapt søk vil du nok finne mye relevant info. For egen del har jeg så langt bare god erfaring med min KAD 43. Lettstartet og stabil. De problemer jeg har hatt med den har vært ting som må anses å være en del av normal slitasje. Av større ting har jeg hatt en lekk toppakning, men utover dette kun småting. Motoren er en 98 modell.

Bunnsolid motor i mine øyne til min båt og mitt bruk. JEg har DP 290-drev til denne.

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

vi har en nb840 03 modell med kad 43 i. her har det aldri vært noen problemer, nå skal det sies at fadern ikke bedriver råkjøring akkurat å masjer fint på 22-23 knop på såvidt 3000 omdreininger
runda 1200timer for litt siden
det eneste vi har hatt er en kjølevannslekkasje på di små belgene, imellom manifold og termostathus, samt ned mot vannpumpa, men utenom dette har det aldri vært noe som helst feil med motoren.
vi har og dp290 drev, å her har vi måttet skifte kon i innslaget på giret da den begynte å slure,men utenom dette ingen feil.
jeg er ihvertfall positiv til denne motoren, og som nevnt over virker det som om den er temmelig bunnsollid :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...